Wat zijn nu echt de afmetingen van handbagage bij KLM?

Ik heb zojuist een vliegticket geboekt. Hierbij mag ik alleen handbagage meenemen. Op mijn ticket staat een schema met hoe groot dit mag zijn. Ik had dit op de site al gelezen, maar dacht dat er twee getallen omgedraaid moesten worden dan.
De afmetingen zijn volgens het schema 55 hoog, 25 breed en 35 diep. Nu lijkt me dat nogal een vreemde afmeting voor een koffer: de meeste zijn toch een stuk breder dan ze diep zijn!

Kan iemand me uitleggen hoe het nu precies zit met deze maten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
ronron1212
7 jaar geleden
hoogte 55 cm
Breedte 35cm
diepte 25cm
dat is wat er op de site staat.
https://www.alle-handbagage-afmetingen.nl/handbagage-afmetingen-klm/
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.travelbags.nl/koffers/handbagage-koffers/?filter=1&ae_lvmaatschappij=55%2Bx%2B35%2Bx%2B25%2Bcm

Antwoorden (2)

Of je het nou DIEP of LANG of BREED of HOOG noemt, dat maakt niets uit. Dit zijn de afmetingen en als jij een koffer hebt die anders is, dan is het van een verkeerde afmeting.

Vergeet de woorden en concentreer je op de centimeters of de afmetingen. Controleer je koffer aan de hand daarvan en je weet het.

De afmetingen van handbagage heb je zelf al gelezen dus dat is het antwoord op je vraag.

Succes en fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat niet om de woorden maar om het tekeningetje/schema wat erbij staat. Ik heb namelijk nog geen koffer kunnen vinden die 'dieper' is dan 'breed'. Vandaar mijn vraag
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je je koffer dwars legt ipv rechtop of andersom. Is ineens de breedte en de hoogte ook andersom.
Oftewel het maakt niets uit hoe je het noemt als je koffer maar binnen deze cm valt.
Ga er vanuit dat er bij het inchecken een doos staat met die afmetingen, en daar moet jou koffer in passen.
Het maakt hier niet uit of je jouw koffer op z'n kop of op z'n kant hierin doet, als hij er maar in past.