Ja, sterker nog op sommige vluchten moet in elk mobiel apparaat een batterij of accu zitten om te laten zien dat deze aan kan.

Nieuw: controle van elektronische apparatuur op vluchten naar de Verenigde Staten en Canada
Op vluchten vanaf Schiphol of Parijs-Charles de Gaulle naar bestemmingen in de Verenigde Staten of Canada vindt een extra controle plaats op alle elektronische apparatuur met batterij of accu in de handbagage. De passagier zal bij de gate worden gevraagd het apparaat uit de beschermhoes of tas te halen en aan te zetten om te laten zien dat het werkt.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm

http://www.batts.nl/nl/blogs/blog/mag-ik-vliegen-met-een-lithium-batterij/

Alleen bij hoge wattuur mag je het helemaal niet meenemen, en losse batterijen mag je wel in de handbagage als deze aan voorwaarden voldoet, maar niet in de ruimbagage.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lithiumbatterij in een camera of elektronisch apparaat
Lithiumbatterijen mogen worden meegenomen in ruim- of handbagage, mits ze in een elektronisch apparaat zijn geplaatst. Het wordt aanbevolen om camera's, met geplaatste lithiumbatterijen, mee te nemen als handbagage.

Losse lithiumbatterijen (niet in een apparaat geplaatst)
Losse lithiumbatterijen (niet in een apparaat geplaatst) mogen niet in de ruimbagage worden meegenomen. Losse of reservelithiumbatterijen mogen worden meegenomen in de handbagage, mits ze correct tegen kortsluiting worden beschermd (de contactpunten komen niet rechtstreeks in aanraking met metaal) op een van de volgende manieren:
- De batterijen zitten nog in de originele verpakking.
- De contactpunten zijn afgeplakt met isolatietape of het meegeleverde beschermkapje is geplaatst om kortsluiting te voorkomen.
- De batterijen zijn opgeborgen in afzonderlijke plastic zakjes die geen elektriciteit geleiden.