Welke leeftijdsgrens geld er nu in het vliegtuig?

oke, ik ben 19 jaar. in Nederland mag ik dus legaal alcohol drinken, in b.v. America niet.
Maar zit ik nu in het vliegtuig van Nederland naar America, welke leeftijdsgrenzen gelden er dan?
Officieel ben je noch in Nederland, noch in America.
Worden er Nederlandse regels aangehouden omdat het een Nederlands vliegtuig is, Amerikaanse omdat het vliegtuig naar America gaat, of wordt er halverwege gewisseld?
Of zijn er gewoon hele andere regels omdat je je in beide landen niet bevind?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Amadea
9 jaar geleden
Om welke luchtvaartmaatschappij gaat het? Elke maatschappij zal daar z'n eigen regels voor hebben.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat is juist wat Amadea zegt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Een vliegtuig wat geregistreerd staat onder Nederland heeft aan boord dezelfde wetten en regels als Nederland. Je kan het vliegtuig zien als een klein stukje Nederland.

Antwoorden (2)

De regels gelden waar het vliegtuig is vertrokken. Dus nederland. Zolang het vliegtuig nog niet is geland in de vs gelden de regels in nederland. Maakt niet uit welke maatschappij je mee reist. Dus je kunt drinken tot de wielen van het vliegtuig Amerikaanse grond raken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Waarschijnlijk kan je drinken tot je niets meer krijgt van de crew (en dat kan snel zijn want ze willen geen dronken mensen aan boord van een vliegtuig...).
HeerVoldemort
9 jaar geleden
- van mij
Dit is fout, in een vliegtuig gelden de regels van het land, waar het vliegtuig is geregistreerd. Een vliegtuig van Turkish Airlines, wat vertrokken is uit Nederland, maar geregistreerd staat onder Turkije, heeft aan boord de regels van Turkije.
In een vliegtuig buiten het territoriale gebied van een ander land gelden de regels van het land waar het vliegtuig geregistreerd staat. Maar, welk is het belang om te weten of je in een vliegtuig al of niet een bepaalde drug mag gebruiken?