Wat zegt een piloot (of steward(ess)) tegen de passagiers aan het begin van een commerciële vlucht?

Wat zegt een piloot (of steward(ess)) allemaal tegen de passagiers aan het begin van een vlucht?
Sorry, ik heb nog nooit een commerciële vlucht gemaakt, en was hier benieuwd naar).
Zegt hij/zij bijvoorbeeld: Welcome aboard to ..., of Thanks for flying with ..., wat precies? Bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook vaak op langere vluchten hoe laat wat geserveerd wordt ( niet het menu maar ontbijt of ? ) de keuze in her menu evt wordt daarna ook uitgereikt . hoe laat het licht uit gaat en de uitleg audio , film dn wat het evt kost enz en dat straks met de tax free langs komt ligt ook aan de klasse die je vliegt . Vaak kort welkom dan kleine uitleg dan het verhaal over de zuurstof maskers en zwemvesten ( bij overzee vluchten ) de uitgangen de regels met wanneer gordels los en toilet gebruik . Vaak het eerste is uw bagage goed opgeborgen zijn die bakken dicht . Dan een kort welkom het safety verhaal ook vaak al op de video op het scherm dan nogmaals het gordel verhaal dan de huishoudregels . Dan vaak als je net in de lucht bent komt de piloot met een praatje over de verwachte weer's omstandigheden temperatuur route turbulentie enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oké, dankjewel! :)

Het beste antwoord

Verschilt per piloot/maatschappij.

Meestal is het iets in de richting van:
Welkom aan boord
Bedankt voor het kiezen van onze maatschappij
Heeft u iets nodig vraag het gerust
Temperatuur waar je weggaat en tijd waar je weggaat
Hetzelfde bij waar je aankomt, eventueel tijdverschil wordt ook genoemd

En als laatste: Prettige vlucht.

En dan gaan de stewardessen hun veiligheidspraatje houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarna zul je de piloot nog iets horen zegen tegen de Stewardessen, namelijk. Cabin Crew arm Slides. Dan worden de glijbanen bevestigd aan de deuren zodat als de deur open gaat de glijbaan er uit vliegt. Zodra ze je bent geland zullen ze dan zeggen Cabin crew disarm slides zodat de deur bij de gate normaal open kan zonder dat er een glijbaan uitvliegt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de toevoeging :)