Mag ik een laptop en een playstation 3 meenemen in het vliegtuig?

Ik wil mijn laptop en mijn PS3 meenemen in het vliegtuig omdat ik ga emigreren, hoe kan ik dit doen? Mag die laptop/PS3 in de koffer of moeten ze in de handbagage?

10 jaar geleden
27.3K

Antwoorden (4)

Als je het in je incheck bagage doet is er zowiezo geen probleem. Als je het meeneemt moet je ervoor zorgen dat ze uit staan bij stijgen en landen, maar dat wordt uitgelegd door de stewardess.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De PS3 gaat in de ruimbagage, ingepakt in wat handdoeken of zo.
Maar neem de laptop zéker mee in handbagage zodat hij niet beschadigd geraakt !
Hij zal niet aangerekend worden bij je toegelaten bagagegewicht én je kan hem op de vlucht gebruiken.
Bij een normale maatschappij (niet low-cost dus) mag je een laptop meenemen bovenop alle ander toegelaten cabine- en ruimbagage.
Bij opstijgen en landen zal je hem moeten uitschakelen en in de voorziene ruimte boven je hoofd moeten opbergen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je aan dit bij de handbagage te vervoeren om zo de kans op schade te beperken . Over het algemeen doen de airlines hier niet zo heel moeilijk over maar mocht je je laptop willen gebruiken dan gedurende Take-off en landing uit. Buiten deze 2 situaties moeten WiFi en BlueTooth uitgeschakeld zijn. Hou er rekening mee dat (indien vertrekkende van Schiphol) bij de securitycheck voor instappen de beveiliging vraagt om laptops tablets etc. uit het handbagage te halen en op zo een mandje te zetten.
Mocht je toch de laptop en PS3 willen inchecken dan is het erg handig om van dat bubbel achtig plastic te kopen en de PS3 en laptop erin te wikkelen. Bij mijn is door die bubbelplastic nog nooit iets stuk gegaan bij het ingecheckte bagage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem mijn xbox altijd mee! Maar pas op doe hem niet in de koffer want dat gaat fout! (Ze gooien met die koffers) ! Doe het gwn in een rugzak of zo!