Mag ik in Duitsland gekochte tax-free drank meenemen naar Engeland in het vliegtuig?

Zo ja, hoeveel mag je meenemen? Zit hier een maximum aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar helaas kan je niet Tax Free kopen. Dit kan alleen als je buiten de EU reist. Je moet dus wel de belastingen betalen.

Antwoorden (1)

Ja, je mag gekochte drank in Duitsland (ook in de tax-free zone) meenemen naar Groot-Brittannië. Hier zit een maximum aan, en wel:
Vanuit een EU-land
10 liter sterkedrank
20 liter likeur
90 liter wijn (waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn)
110 liter bier

Dit is per persoon vanaf 17 jaar. Dus als je met z'n tweeën bent, mag je 20 liter sterke drank hebben. Ga je over het maximum, dan kun je problemen krijgen aan de douane en moet je hoge boete's en invoerrechten betalen.