Wat gebeurt er nadat je aankomt met een vliegtuig?

Ik vlieg volgend weekend voor het eerst, naar Malta, alleen. Ik ben niet bang voor het vliegen zelf, maar meer voor het inchecken enzo, maar vooral de aankomst. Hoe gaat dat proces..? Wat moet er gedaan/doorlopen worden voordat ik mijn nieuwe vriendje in z'n armen kan vliegen..? ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

't is vrij simpel eigenlijk: het vliegtuig landt en dan na een aantal minuten gaan de 'fasten seat belt' lichtjes uit en staat iedereen op om z'n handbagage te pakken.
Daarna verlaat iedereen langzaam het vliegtuig, en loop je naar de bagagebanden. Daar hangen tv's waarop je kan zien op welke band je bagage terecht komt (gaat per vlucht)
Als je dat hebt dan volg je de bordjes uitgang..

Als je gewoon de 'kudde' volgt dan kom je vanzelf bij de bagagebanden uit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegtuig land. taxiet naar parkeerplaats, dan pas gordels los (word aangegeven doormiddel van lampje uit) wacht tot de mensen voor je gaan lopen, dan snel opstaan je handbagage pakken, en meelopen (met de kudde gaan staan heeft geen nut) sta je alleen maar 10 minuten irritant in het gangpad als een sardien in een blik. dan het vliegtuig uit, wellicht is er een keuze uit lopen over de weg, moet je een grote bus in of ga je door een slurf (flexibele tunnelbrug) dan kom je als het goed is langs paspoort controle, en loop je door tot bagage band. Niet als het kudde volk pal voor de bagage band gaan staan. Je hoeft maar 1 koffer te pakken en die kan je ook zittend van 10 meter afstand aan zien komen. Helaas moet je dan weer wel vaak even de ongeduldige mensen vragen opzij te gaan. Omdat jij je koffer graag wil pakken. Dan koffer op karretje zijn altijd wel beschikbaar. En daarna naar uitgang, hier kan de douane nog een smokkel controle bij je doen. Daarna mobiel pakken en bellen waar je vriend zich begeeft. Suc6
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
volgens mij eerst koffer , dan pascontrole, maar zoals je zegt, het wijst zich vanzelf. En het vliegveld van Malta is niet zo groot dat je in de hal verdwaalt
Frimu2
11 jaar geleden
Nee hoor , voor de paspoort controle zitten de ambtenaren/marechaussee, achter loketjes of balie. bij uitgang na koffer zijn het meestal staande Douaniers. Uiteraard zijn deze wel bevoegd om je paspoort nog een keer te controleren.
Bordensteker
8 jaar geleden
Mocht je je koffer niet meteen van de bagageband kunnen pakken, geen probleem: dan komt ie telkens na een paar minuten weer langs dezelfde plek.
In afwachting van komst van de koffers gaan veel mensen alvast een leeg bagagekarretje pakken, dan kun je je jas, handbagage en koffer gemakkelijk samen vervoeren. Voor het vertrek is het misschien nog nuttig om te weten dat je maar beperkt handbagage mee mag nemen: behalve je jas en tasje één tas, kleine koffer e.d., die niet groter mag zijn dan de luchtvaartmaatschappij toestaat. En in die handbagage mag je slechts heel beperkt vloeistoffen of cremes hebben, en geen messen, schaartjes, e.d.
De handbagage wordt in bagagebakken boven de stoelen opgeborgen.
Wat niet mee de cabine in mag, wordt net als je grote koffer door de luchtvaartmaatschappij van een genummerd bestemmingslabel voorzien en als ruimbagage onderin het vliegtuig vervoerd.