Krijgt KLM ook a350's?

Ik hoorde dat air France-KLM A350's heeft besteld, maar krijgt KLM die dan ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

De eerste aflevering aan Air France van 25 A350-900's zal in 2018 plaatsvinden. Air France-KLM heeft een optie op nog 35 toestellen, waarbij er ook toestellen van dit type aan de vloot van KLM worden toegevoegd.

Dus een kort en krachtig antwoord op je vraag: bij de eerste levering nog niet (die gaan allen naar Air France), maar later zal ook KLM met A350's gaan vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
KLM is bezig met het uitfaseren van hun MD-11 vloot. Deze worden vervangen door de boeing 787-9. Omdat deze levering vertraagd is zal het gat opgevangen worden met 777's en A330's. KLM zal dus eerst gaan vliegen met de boeing 787 en niet met de A350. Deze zal misschien op een later termijn worden ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nog helemaal geen definitieve bestelling geplaatst vanwege onenigheid over de motoren. Op de excel sheet die je via http://www.airbus.com/presscentre/corporate-information/orders-deliveries/ kunt downloaden staan dan ook geen getallen bij Air France of KLM. Er is dus nog niet met zekerheid te zeggen of de KLM A350s krijgt.

Zie ook http://www.bloomberg.com/news/2012-01-10/air-france-talks-on-airbus-a350-order-drag-out-on-engine-dispute.html .
gvrox
11 jaar geleden
KLM krijgt de A350-900 in 2020, nog even wachten dus;-)