Hoeveel meer vliegtuigen vliegeb er in de zomer over zwanenburg dan in de winter?

Een vriendin wil een huis kopen in zwanenburg bij schiphol en wil graag weten hoe erg het is met de vliegtuigen in de zomer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb er gewoond. De overlast van vliegtuigen hangt ten eerste af van de windrichting en daardoor ook welke banen er in gebruik zijn. Als je pech hebt komt er elke drie minuten een vliegtuig laag overvliegen. Zeker in de zomer, als je buiten zit, kan het voorkomen dat je elkaar even niet kunt verstaan.
Maar je went er wel aan. Ik raad je vriendin dus aan om een weloverwogen beslissing te nemen. Je kunt namelijk niet in Zwanenburg gaan wonen, en achteraf bij Schiphol over de herrie klagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vrijwel alle huizen in Zwanenburg zijn door Schiphol voorzien van extra geluidsisolatie. Daardoor hoor je de vliegtuigen binnen een stuk minder. Maar daar heb je alleen in de herfst/winter wat aan.
12 jaar geleden
ga uit van minimaal 35% zomerpiek.
En als je denkt dat je je gaat ergeren koop niet.