een normaal passagiersvliegtuig heeft een gemiddelde snelheid van 1000 km/u het verschilt ook of een vliegtuig wind mee of wind tegen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die snelheid zal zo rond de 800km/uur liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een snelheid van even meer dan 900Km per uur was normaal.
Tegenwoordig vliegen ze vaak net even langzamer puur vanwege brandstof besparing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het met de GPS gemeten.
De heenvlucht (gunstige omstandigheden) 800km/u
De terugvlucht (was trager omwille van de jetstream) 650km/u.
Het ging om Spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op www.casper.frontier.nl en daar zie je de vliegtuigbewegingen boven nederland .
Klik dan op een vliegtuigje en dan zie je de hoogte en de snelheid .
En dan zie je de verschillende snelheden de vliegtuigen hebben .
3,28 feet is 1 meter
1 kts is 1,852 kmpu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langzamer dan 50 jaar geleden omdat de motoren zuiniger moesten worden. In de toekomst zullen vliegtuigen nog langzamer worden omdat men zoveel mogelijk wil overstappen op elektrische voortstuwing. En daar komt het gebruik van propellers weer om de hoek kijken. Propellermotoren zijn altijd langzamer dan straalmotoren. Bovendien zullen de afstanden die in een keer afgelegd kunnen worden ook kleiner zijn i.v.m. de oplaadcapaciteit van de gebruikte accu's/ batterijen.