Kan de nooddeur in een fokker 70 open worden gemaakt zonder dat iemand het door heeft (een kier bv) als het vliegtuig stil staat ?

Zaten 2 gasten naast de nooddeur een beetje stoer te doen.
In de lucht kan die waarschijnlijk niet open maar wat als die stil staat. Of gaat er dan wel een alarm af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb jaren aan fokker 70 en 100 gewerkt...
De overwing exit (neem aan dat die jongens daar zaten)
Kun je openen zonder dat er een warning in de cockpit afgaat.
Zit namelijk geen schakelaar ervoor....
Wel zit de deur handel met een breekdraad vast.
Als het goed is zullen de steward(essen) de deur controleren voor vertrek.

Toegevoegd na 3 minuten:
Trouwens als ze hem openen...... hij is best zwaar en zal moeilijk op een kier te houden zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een slide op de service deur.
De passagiers deur kan met een vrije val geopend worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nvz1981. Werkte je bij Nayak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, voor martinair

Andere antwoorden (3)

Ja als het goed is moet er in de cockpit wel een melding komen als er een deur niet (goed) dicht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
inderdaad het vliegtuig moet geheel gesloten zijn en als er ook maar een klein drukverlies is gaat er in de cockpit een alarm af 2 stuks denk ik zelf deur alarm en luchtdruk alarm de eerste negeren ze echt niet
en de tweede komen ze zeker wel achter,
tijdens het stijgen zal dat zeker duidelijk worden en ja dan gaan ze weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehm goed antwoord, waarom in hemelsnaam een -????
ik vlieg zelf, als de deur niet goed dicht zit krijgt de cockpit daar een melding van , op de grond voor vertrek word bij ons ( Transavia) zelfs van de buitenkant door de klm afhandeling gecheckt of de klink van de deur wel goed zit, naar mijn weten kan je ongeveer rond 500ft een deur openen in de lucht maar je moet dan wel supersterk zijn, daarboven onmogelijk want er zit een grote druk op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het vliegtuig vertrek gereed is zal de deur op armed staan en dus bij openen een slide uitspringen.
Even op een kiertje zetten zal dus wat extra consternatie geven. (ik werk alleen op ica vloot maar ga er van uit dat een f70 ook een slide heeft)