http://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_650 (dat is een G6), en daarvoer staat vermeld:

Maximum speed: Mach 0.925 (530 kn, 610 mph, 982 km/h)

Toegevoegd na 45 seconden:
daarvoer=daarover

Toegevoegd na 2 minuten:
De overige snelheden:

Cruise speed: Long range cruise: Mach 0.85 (488 kn, 562 mph, 904 km/h) Fast cruise: Mach 0.90 (516 kn, 595 mph, 956 km/h)

Dus als ie eenmaal onderweg is: tussen de 904 en 982 kilometer per uur.
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Propelleraandrijving

een zuigermotor (zie stermotor, radiaalmotor) die een propeller aandrijft, efficiënt tot ongeveer 250 km/h, hoe sneller hoe minder trekkracht

de turbopropeller: een straalmotor zonder stuwkracht die een propeller aandrijft, efficiënt tot 450km/h, hoe sneller hoe minder trekkracht

Straalaandrijving

de turbofan: een straalmotor met stuwkracht die een veelbladige propeller in een grote koker met stilstaande propellers aandrijft, dankzij ingepakte propellers zeer efficiënt tot 1000 km/h, bovendien relatief stil dankzij langzame propellerlucht die om snelstromende uitlaatlucht stroomt, voor grote verkeersmachines, weinig afname stuw/trekkracht met snelheid

de straalmotor: met een compressor aangedreven door een uitlaatturbine, stuwkracht door zeer snel uitstromende hete lucht, licht en eenvoudig maar inefficiënt en lawaaierig, voor kleine verkeersmachines en gevechtsvliegtuigen, vrijwel constante stuwkracht

de ramjet: een straalmotor zonder compressor voor snelheden van mach 2 tot mach 6

de scramjet: een straalmotor zonder compressor voor snelheden van mach 5 tot mach 20
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan het vliegtuig maar ongeveer 800 KM/h
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van wat voor een vliegtuig het is, het hangt verder af van de hoogte waarop het vliegtuig vliegt, de luchtdruk, de weersomstandigheden.

De vliegtuigen waarmee ik naar andere werelddelen vloog haalden gemiddeld wel de 800 km/u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan wat voor vliegtuig het is. een proppelorvliegtuig gaat minder snel dan een grote boeing. en het hangt er ook vanaf wat voor boeiing. een 747 haalt een snelheid van 800 en een DC-9 en DC-10 halen een snelheid van 1300 kilometer per uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van de afstand, hoogte en het soort vliegtuig.
Een vriend had het getest met GPS in een Boeing (747 volgens mij) tussen Eindhoven Airport en Rotterdam Airport en de uitslag was 300 km/h. Maar gezien de korte afstand is het bij langere vluchten dus sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat voor soort vliegtuig je bedoelt.

Een klein motorvliegtuig (bijv. een cessna 172) gaat zo'n 100-150 heeft een maximumsnelheid van zo'n 228 km per uur. Een F16 kan wel 2 keer de snelheid van het geluid hebben, zo'n 2469.6 km per uur. Een gemiddelde passagiersjet (laten we als voorbeeld een boeing 747 nemen) heeft als topsnelheid 912 km/u.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik las in de reacties dat je de snelheid van een G6 wilt weten. ik neem aan dat je de Franse Caudron G6 bedoelt.

De maximum snelheid van dit vliegtuig, dat gebruikt werd in de tweede wereldoorlog, was 150 km/u.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel de eerste wereldoorlog... >.<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
300 km met opstijgen dat weet ik wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"G6 refers to the Gulfstream G650, a twin-engine business jet aircraft under development by Gulfstream Aerospace.The G650 will fly at cruise speeds of Mach 0.85 to 0.90, with maximum speed of Mach 0.925"

Dus rond de 900 km/h kruissnelheid