Wordt er op vliegtuigvelden in bijvoorbeeld Marokko of Egypte net zo streng gecontroleerd als op Schiphol?

Als dat niet het geval is lijkt mij dat al die extra strenge regels geen nut hebben.

Toegevoegd na 30 minuten:
Het hoeft niet persé over Marokko of Egypte te gaan, was meer of de controles even streng zijn. Maakt dus niet uit welk land het was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op wat???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op gevaarlijke objecten en andere verboden dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh,,,Ik dacht op vliegtuigen.

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe het in Marokko of Egypte is maar ik ben een keer in Tunesië geweest (vergelijkbaar land), toen ik daar door de metaaldetector ging, ging dat apparaat af. Toen gebaarde ze dat ik gewoon door moest lopen ipv. mijn tas laten zien of iets. Ik werd echt nergens op gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik kan niet over Marokko of Egypte spreken, maar toen ik vorig jaar naar Amerika vloog had ik een strenge controle op Schiphol, en een nog veel strenge controle (zelfs met honden langs de handbagage en vingerafdrukken en foto's nemen) bij aankomst in Amerika.
Waarschijnlijk vertrouwen ze de buitenlandse controles niet erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over Marokko en Egypte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus omdat de vraag veranderd is en je antwoord klopt.
Ik vond de controle vanaf Egypte echt minimaal!! Er werd niet in mijn tas gekeken, ik had water etc gewoon in mijn tas (open flessen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf Schiphol naar Egypte mocht ik geeneens een halve liter water meenemen voor mijn medicijnen terwijl ik op de terugweg zonder de minste moeite een fles van 1,5 l. in mijn handbagage meenam. Het antwoord op je vraag is dus: nee, vanuit Egypte is de controle niet even streng als vanuit Schiphol. Wat betreft Marokko weet ik het niet.
12 jaar geleden
Op Schiphol wordt er sowieso heel streng gecontroleerd. Londen en Los Angeles vond ik tot nu toe de strengste, maar bij landen als Spanje en Turkije lieten de veiligheidscontroles te wensen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug van onze reis door Egypte vroegen wij ons hetzelfde af: ALS de terroristische dreiging voornamelijk uitgaan van Islamitische landen, waarom is vanUIT Egypte dan zo’n minimale controle? Het antwoord ligt voor de hand: de afspraken die in Europa en de VS zijn gemaakt, worden niet onderstreept door alle landen. Aangezien elk land zijn eigen grenzen beheert, zijn de controles niet overal gelijk. Maar ik snap dat op je sokjes door de metaaldetector lopen omdat je laarzen weer uitmoesten op Schiphol, in schril contrast staat met in Egypte (of waar ook) amper gecontroleerd worden. Dat vind ik zelf ook en ik denk een hoop mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gisteren lopend van amerika naar mexico gegaan. Nul controle. Terug van mexico naar amerika was wél controle. Ik neem aan dat dit voor vliegvelden ook geldt, maar ik weet het niet zeker dus zet ik dit toch bij 'reacties'