Wat is er gebeurd met de Concordes?

Er zijn in totaal 20 Concordes gebouwd. Volgens Wikipedia staan er 5 exemplaren in diverse musea. Er is er 1 neergestort in 2000, dus zouden er nog 14 exemplaren moeten zijn. Waar zijn die gebleven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Hier staan ze. (zie link)
Alleen klopt er iets niet met de rekensom, want ik tel er veel meer dan 14 ?!?!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, nee, vraag niet goed gelezen, rekensom klopt wel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zo jammer dat ze niet meer vliegen.
Had altijd zo graag er nog eens ermee gevlogen...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 interessant artikel in de link.
AWM
14 jaar geleden
Ja, moet je nou eens kijken hoe ze die dingen behandelen :(
http://nycaviation.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=12589
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar wordt ik als luchtvaartliefhebber niet blij van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad niet fijn om naar te kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat (die met die kapotte neus en spelende kinderen er omheen) een uitzondering van de Concordes.

Andere antwoorden (1)

Ik zie maar twee mogelijkheden, ofwel ze zijn gesloopt, ofwel ze staan nog ergens opgeslagen voor het onwaarschijnlijke geval dat ze ooit nog gebruikt gaan worden of opgekocht zullen worden door andere musea.

Erg jammer trouwens dat ze niet meer gebruikt worden.