Kan je, als je in een vliegtuig zit, Altijd in het dag zijn. dat je altijd aan de lichte kant van de aarde bent

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat je de heletijd door vliegt altijd aan de lichte kant

Het gaat om het idee, niet om te weinig brandstof enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, bij vluchten in westelijke richting blijft 't wel erg lang licht...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker kan dat. Aan de evenaar draait de aarde met 1670 km/h, terwijl snelle vliegtuigen een dubbel zo hoge kruissnelheid kunnen bereiken.

Zo had je afgelopen nacht in theorie dus ook 24 keer oud&nieuw kunnen vieren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Als je een vlucht naar Canada maakt land je ongeveer net zo laat als dat je opstijgt (in lokale tijd dan he) Wel een probleem: de brandstof raakt op...

Wanneer je op dit moment ten zuiden van de zuidelijke poolcirkel vliegt blijft het ook ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup, deze zomer nog meegemaakt.
Brussel - Shanghai
Vertrokken om 12 in de middag, en aangekomen om 7 uur in ochtend de volgende dag. Vlucht duurde 10 uur.
Enkel dag meegemaakt, maar in het vliegtuig maken ze het voor je donker zodat je toch opgewekt je vakantie/werk-reis kan beginnen.