Kan een pakket binnenkomen waar je alleen straatnaam/huisnummer en land hebt gezegd . Geen postcode?

Kan een pakket binnenkomen waar je alleen straatnaam/huisnummer en land hebt gezegd . Geen postcode? Was iets te snel gegaan met doorgeven. hoor graag informatie

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
Antoni
2 jaar geleden
@Evertsjoerds, en de plaatsnaam? Gemeente, stad of dorp? Heb je die naam wel vermeld op het pakket?
Pieterke
2 jaar geleden
Heb je er wel een afzendadres op gezet? Dan krijg je het waarschijnlijk retour.
LeonardN
2 jaar geleden
Je vraag is niet zo snugger. Verstuur 100 pakketten met deze conditie.
Er komt er 1 aan. De rest faalt.
Het antwoord op jouw vraag is:
Ja; Ja een pakket kan binnenkomen waar je alleen straatnaam/huisnummer en land hebt gezegd.
Inekez1
2 jaar geleden
In theorie kan dat bezorgd worden. In de praktijk wordt het ofwel direct teruggestuurd naar de afzender, of het blijft ergens op een depot liggen tot iemand tijd heeft om eens uit te zoeken wat het volledige adres zou kunnen zijn. Dat is ook afhankelijk van de pakketdienst die het moet bezorgen.
Ik zou even contact opnemen met degene die het moet versturen om het juiste en volledige adres door te geven.

Antwoorden (2)

Geen postcode is geen probleem.
Geen plaatsnaam wel. Zo zijn er bijvoorbeeld meer dan vijfhonderd Kerkstraten in Nederland.
Goede aanvulling Antoni: veel plaatsnamen komen namelijk meer dan één keer voor in Nederland. Dus ook mèt een plaatsnaam kan een pakket nog verkeerd worden bezorgd.

Waarschijnlijk zal het pakket dus retour afzender gaan.
Toegevoegd op 29 maart 2022 07:19: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Nou, een klein beetje zorgen kan men zich toch wel maken. Veel plaatsnamen komen namelijk meer dan één keer voor in Nederland. Dus ook mèt een plaatsnaam kan een pakket nog verkeerd worden bezorgd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_gelijkluidende_Nederlandstalige_plaatsnamen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb dat ook niet , ielaak komt niet heel vaak voor in Nederland gelukkig
LeonardN
2 jaar geleden
-min Je beantwoordt de vraag niet.
Je neemt een voorbeeld waarbij het moeilijk wordt.
Maar neem eens een voorbeeld waar het makkelijk wordt, dus een straat die maar 1x voorkomt in Nederland, het antwoord zal dan ja worden.
We hoeven maar 1 voorbeeld te vinden waarin het kan en we hebben een ja.
Ja dat kan, bijvoorbeeld als de straatnaam maar 1x voorkomt of de combinatie van straatnaam en huisnummer uniek is.

Als Kerkstraat 278 de enige Kerkstraat 278 is dan kan het nog steeds.

Maar goed grotere kans is dat het niet aankomt als de straatnaam veel voorkomt en het nummer laag is. En ook als de straatnaam maar 1x voorkomt (en alle gegevens goed zijn ingevuld) is er ook nog altijd kans dat het niet aankomt.