Waar vind ik mobiele pakketpunten?

Afgelopen dagen zijn duizende pakketpunten gesloten sinds de lockdown van vorige week maandag. De Primera en Bruna zijn inmiddels ook niet meer open als pakketpunt, dus zou PostNL mobiele pakketpunten inzetten om drukte weg te nemen. Maar waar vind ik die mobiele pakketpunten dan?

1.2K
BarendV
3 jaar geleden
Bij de Gamma kun je nog wel je pakketje ophalen.
SentWierda
3 jaar geleden
@BarendV. De vraag gaat eigenlijk over het nu versturen van pakketten.
Het ophalen kan nog steeds bij bijv.. Primera. Dat moet ook wel want anders kun je wekenlang jouw pakket niet in het bezit krijgen.
Nog nergens heb ik nieuwe grote pakketlocaties gezien - die er eigenlijk al sinds begin vorige week hadden moeten zijn. Er zijn vele leegstaande winkelpanden die voldoende ruimte bieden. Het lijkt heel simpel, maar blijkbaar moet er veel worden overlegd.

Antwoorden (1)

De mobiele pakketpunten zijn op een aantal plaatsen geïnstalleerd bij winkels (supermarkten, bouwmarkten) die sowieso al pakketpunt waren. Vaak is dat een klein hoekje in de winkel, waar het nu veel te druk dreigt te worden. Klanten die alleen voor het pakketpunt komen, hoeven dan de winkel niet meer in. De locatie is dan niet gewijzigd, meestal staat het pakketpunt op de parkeerplaats bij die winkel, of in een toevallig leegstand pand ernaast. Of de supermarkt of bouwmarkt bij jou in de buurt wel of geen mobiel pakketpunt heeft maakt dus niet zoveel uit. Als er geen mobiel pakketpunt is, kun je gewoon in de winkel terecht voor je pakketje, tenzij een bouwmarkt in zijn geheel gesloten is. Veel bouwmarkten (in elk geval Gamma's) zijn open om bestellingen af te halen en hebben dus ook hun pakketpunt open.

Online kan ik nog geen overzicht vinden van welke pakketpunten zijn opgeschaald naar grotere mobiele pakketpunten. Wel kun je de bestaande pakketpunten vinden. Bij supermarkten zijn die nog gewoon open. Bij veel bouwmarkten ook. Voor overige winkel zoals Primera en andere boekhandel-achtige winkeltjes kan het per filiaal verschillen of deze open is of niet. Die beslissing ligt bij de filiaalhouder en kan per dag verschillen. Het overzicht op postnl.nl is dan ook niet altijd actueel. Bij twijfel even bellen naar het filiaal bij jou in de buurt, of kijk op de website van die betreffende winkel.