Hoeveel postzegels moeten er op een brievenbuspakketje?

Ik heb al mijn kerstenveloppen voorzien van een mooie zegel. Nu heb ik er een paar over en met een beetje geluk kan ik die opmaken aan mijn laatste verzending: een pakketje. Vind dat mijn beste vriendin wel zo'n pakketje heeft verdiend na een extra zwaar jaar voor haar. Hoeveel postzegels moeten er op een brievenbuspakketje? Het zijn gewoon normale kerstzegels die ik van de week heb gekocht.

Antwoorden (3)

Op een pakketje tot 2 kilo moet 4 euro. 1 kerstzegel is , dacht ik 86 cent. je moet dus 5 kerstzegels gebruiken, om dat bedrag te halen, of minder zegels en aanvullen met de gewone postzegels
3 jaar geleden
Powergen
3 jaar geleden
Hoe kom je bij 4 euro? Een pakketje met PostNL tot 2 kilo kost 6.75
ronron1212
3 jaar geleden
@Powegen brievenbuspost is goedkoper even de tarieven goed lezen.
nielsjuh
3 jaar geleden
@Powergen, een brievenbuspakketje is 4,-
De 6,75 waar jij het over hebt, Zijn de grotere pakketten die niet door een brievenbus passen.
Zie de bronnen in mijn antwoord.
SentWierda
3 jaar geleden
@nielsjuh. Zoals ronron1212 ook al tegen Powergen opmerkte: het is verstandig de tarievenkaart van PostNL te downloaden en goed te lezen. Het kost toch echt t/m 2 kg: 4,40 (brief) of 4,50 euro (pakje).
Nergens staat dat een brievenbuspakje altijd 4 euro kost. Er is wel (incidenteel) een vanafprijs van 4 euro maar dat bedrag heeft niet betrekking op de vraag.
Inekez1
3 jaar geleden
Alleen als je online een frankeerzegel bestelt, kost het 4 euro. Zelf plakken kost 4,50. 5 kerstzegels is niet voldoende.
Een brievenbuspakketje is vanaf 4,- mits je dit online regelt. Een postzegel is 0,91 eurocent.
Zou betekenen dat 5x 0,91 nodig is om aan de 4,- te komen.

Zie bronnen voor mee info.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Het antwoord omzeilt de vraag. De vraagsteller heeft het over kerstzegels van 86 cent.
Bij PostNL heet het t/m 2 kg een brievenbuspakje en niet brievenbuspakketje..
Een brievenbuspakje t/m 2 kg (incl. Track & trace) versturen kost 4,50 euro. Maximum formaat 380 x 265 x 32 mm.
Is het gefrankeerd als gewone brief t/m 2 kg: dan kost het 4,40 euro. Maximum formaat 380 x 265 x 32 mm.
Frankeren met kerstzegels à 86 cent: in beide gevallen 6 kerstzegels.
Bron: tarievenkaart 2020 van PostNL.
Omdat blijkbaar nog niemand de nu geldende tarievenkaart van PostNL (d.d. 1 april 2020) heeft bekeken, de link::
C:/Users/GEBRUIKER/tarievenkaart-tijdelijke-toeslag-internationaal-april-2020_tcm10-178699%20(2).pdf
Toegevoegd op 17 december 2020 15:27: tekst
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.postnl.nl/tarieven/Brief/NL/100-350g vanaf 4 euro lees link @SentWierda
Inekez1
3 jaar geleden
+
De vraag is hoeveel kerstzegels er nodig zijn. Dan wil Lieveheersbeestje dus zelf postzegels plakken en niet online een frankeerzegel bestellen en betalen. Die online zegel kost inderdaad 4 euro. Zelf postzegels plakken voor een brievenbuspakje kost 4,50. Daar zijn inderdaad 6 kerstzegels voor nodig. Of 5 kerstzegels en 2 zegels van 10 cent. Die 10 cent zegels kun je los krijgen, zodat je na de kerst / nieuwjaarsperiode de kerstzegels kunt gebruiken als gewone zegels, mits je er 10 cent bij plakt.