Mag je het adres op een betaald verzendlabel van DHL corrigeren?

Ik heb iets verkocht online en de koper heeft een verzendlabel van DHL gekocht. Nu wil de koper het ergens anders laten bezorgen. Mag ik het adres handmatig corrigeren voor ik het verstuur?

4.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Adres is vermoed ik ook gecodeerd is de streepjes en of qr code.
Neem contact op met DHL.
Inekez1
3 jaar geleden
Er zal inderdaad een nieuwe QR code gemaakt moeten worden voor een nieuw adres. Er moet dus een nieuw label worden aangemaakt. Best neemt de koper contact op met DHL om te informeren of het oude (niet gebruikte) label kan komen te vervallen zodat er niet dubbel betaald hoeft te worden. Adres aanpassen en code doorkrassen gaat niet werken, dan nemen ze je pakket gewoon niet aan. Een goed leesbare code is vereist voor het systeem van DHL.

Antwoorden (1)

DHL kan het pakket niet verwerken als je het zelf handmatig gaat wijzigen. Het moet echt op basis van de code. Je kan het natuurlijk altijd wijzigen, maar of je pakket dan aankomt...? Ik zou even contact opnemen met DHL voor de mogelijkheden in jouw situatie.