Loopt de buitenlandse (Europese) briefpost momenteel nog vertraging op vanwege het coronavirus?

Ik heb briefpost verstuurd naar Frankrijk en zit al een paar dagen te wachten op een respons. Afgelopen maandag op de bus gedaan en vandaag de dag nog geen bevestiging van ontvangst door de geadresseerde. Niet aangetekend verstuurd. Gewoon een internationale postzegel gebruikt. Is dit gebruikelijk in deze coronatijd?

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, er is vertraging door het coronavirus. De website www.postnl.be meldt op 11 augustus 2020 dat de postbezorging naar/in Frankrijk een vertraging heeft van 1 tot 8 dagen. Die 1 tot 8 dagen komt dus bovenop de normale duur van de bezorging. De reden is dat vanwege corona sinds 23 april de postdienst La Poste de openingstijden voor het verwerken van postvolumes heeft teruggebracht naar 4 dagen per week.
Bron: https://www.postnl.be/zakelijke-oplossingen/verzenden/internationaal-post-verzenden/vertragingen-internationale-postbezorging/