Zijn Nederlandse buitenlandzegels ook geldig voor post vanuit het buitenland?

Momenteel zit ik in de dataverzamelingsfase van mijn scriptie. Mijn studiepopulatie bestaat voor de helft uit Nederlanders en voor de helft uit Duitsers, veelal ouderen. Vanwege de corona-epidemie heb ik het oorspronkelijke werkplan moeten omgooien: er worden geen interviews meer gehouden, maar vragenlijsten per post verstuurd. Ik wil het de ouderen verder zo makkelijk mogelijk maken, dus in elke enveloppe zit een terugzendenveloppe die al is voorzien van het juiste terugstuuradres en twee gewone of internationale zegels. De vragenlijsten voor mijn Duitse respondenten heb ik bewust nog niet op de bus gedaan, omdat ik niet zeker weet of Nederlandse buitenlandzegels ook geldig zijn voor post die vanuit Duitsland naar Nederland wordt verstuurd.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb trouwens ook al geprobeerd om Duitse internationale zegels te bestellen bij Deutsche Post (Duitse tegenhanger van Post NL), maar dat bedrijf bezorgt alleen binnen Duitsland zelf.
Antoni
4 jaar geleden
Het gaat waarschijnlijk allemaal makkelijker door een vragenlijst via e-mail te sturen, te laten invullen en te laten terugmailen. Of door op een website een vragenlijst te maken en die via internet in te laten vullen.
ronron1212
4 jaar geleden
Nederlandse zegels zijn niet geldig om daar vandaan post te verzenden.
Pieterke
4 jaar geleden
Nederlandse buitenland zegels zijn bedoeld om vanuit Nederland naar het buitenland te versturen, dus niet andersom.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste Antoni, dat is zeker een goed idee, maar ik weet dat mijn doelgroep vooral uit ouderen bestaat en zij zijn dikwijls niet zo thuis in de internetwereld. Inmiddels hebben een paar respondenten voorgesteld om de vragenlijst digitaal in te vullen, maar als zij zelf dat voorstel niet doen, dan doe ik de vragenlijsten gewoon op de bus.

Antwoorden (1)

Nee, deze Nederlandse zegels zijn niet in het buitenland geldig.
Je zou de Duitse postzegels hier online kunnen kopen en zelf printen:
https://shop.deutschepost.de/shop/internetmarke/productDetails.jsp
Deze zijn drie jaar geldig.
Voor zover ik kan zien moet je voor je account wel een Duits adres invoeren.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste SimonV, bedankt voor uw reactie! Ik heb trouwens ook al geprobeerd om Duitse internationale zegels te bestellen bij Deutsche Post, maar dat bedrijf bezorgt inderdaad alleen binnen Duitsland. De optie die u aandraagt zal ik hoe dan ook overwegen.