Mag ik 2 blikjes bier versturen naar een familielid in Australië?

Mag ik alcohol, 2 blikjes bier, versturen naar een familielid in Australië? Ik kan dit niet vinden op de website van Australische overheid. Ik wil natuurlijk niet dat het algehele pakket hierdoor vernietigd zal worden!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.1K
LeonardN
4 jaar geleden
Zover ik het begrijp mag je wel onder 2,5 liter versturen, maar moet je wel allerlei toeslagen, accijns en belasting erover betalen.
http://www.moving-australia.co.uk/sending-wine-beer-whiskey-alcohol-to-oz.php Ik weet ook niet of de bron (uit 2012) nog geldt.

Antwoorden (1)

Het is verboden om alcoholhoudende dranken met een alcoholpercentage boven de 24% per post(pakket) te versturen (dit staat onder "brandbare vloeistoffen"\0. Het bier zal zo sterk niet zijn, dus: ja, dat mag.