Hoeveel dagen duurt het om een kaartje uit Frankrijk naar Nederland te sturen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
18.3K
SentWierda
4 jaar geleden
Mijn recente ervaring: drie dagen. Woensdag afgestempeld, zaterdag ontvangen. Verstuurd vanuit een dorp in midden Frankrijk, ten zuiden van Tours.

Antwoorden (1)

Met wat geluk duurt de verzending twee dagen, maar met wat pech kan het ook een week duren.
Volgens de Franse post wordt een kaart met prioriteitszegel in 2 of 3 dagen naar de belangrijkste Europese steden verstuurd.

Binnen de Europese Unie gelden twee normen:
“De snelheidsnorm: 85 % van de post dient binnen drie werkdagen op de plaats van bestemming te zijn.
De betrouwbaarheidsnorm: 97 % van de post dient binnen vijf werkdagen bezorgd te zijn. In 2007 werd 94,1 % van de post binnen drie werkdagen bezorgd en 98,7 % binnen vijf werkdagen (inclusief de nieuwe lidstaten). Gemiddeld over alle landen is de overkomstduur 2,2 dagen.”
En
“De overkomstduur naar de verschillende landen van de wereld verschilt per land. Bij prioritypostzendingen moet men in het algemeen rekening houden met twee tot drie werkdagen voor de landen van West-Europa (met uitzondering van enkele Zuideuropese landen) en vier tot tien werkdagen voor landen daarbuiten. Standaardpost doet er in de regel twee keer zo lang over als prioritypost.”
SimonV