Hoe lang doet briefpost er over van België naar Nederland?

Gewoon een brief, geen pakketje. Bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
27.5K

Antwoorden (1)

Minimaal twee dagen, kan soms ook langer dan een week duren.

Binnen de Europese Unie gelden twee normen:
“De snelheidsnorm: 85 % van de post dient binnen drie werkdagen op de plaats van bestemming te zijn.
De betrouwbaarheidsnorm: 97 % van de post dient binnen vijf werkdagen bezorgd te zijn.
In 2007 werd 94,1 % van de post binnen drie werkdagen bezorgd en 98,7 % binnen vijf werkdagen (inclusief de nieuwe lidstaten). Gemiddeld over alle landen is de overkomstduur 2,2 dagen."
En
"De overkomstduur naar de verschillende landen van de wereld verschilt per land. Bij prioritypostzendingen moet men in het algemeen rekening houden met twee tot drie werkdagen voor de landen van West-Europa (met uitzondering van enkele Zuideuropese landen) en vier tot tien werkdagen voor landen daarbuiten. Standardpost doet er in de regel twee keer zo lang over als prioritypost."
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt!
Dan wordt het krap om het voor of in het weekend hier te krijgen. Het is gister middag gepost.
Spannend!
anneliez
4 jaar geleden
mijn ervaring met België is dat het lang duurt voor de post over de grens is
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Goed antwoord.
Ervaring: eerder richting langer dan een week.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Eigenlijk belachelijk he dat het over zo een korte afstand zo lang duurt. Mijn postkaarten uit Azië waren binnen een week in NL bezorgd...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Echt vaak gedacht: Volgens mij is het misgegaan.....
Maar, het kan ook snel gaan. Hoop dat dat voor jou opgaat. Duimen ;-)