Wat mag ik wel en niet verzenden naar Canada?

Ik heb familie in Canada wonen en ik wil ze verassen met echt nederlandse spullen (denk Aan snoep,chips,e.c.t) wat mag ik wel en niet verzenden. En zo wel wat zou dat kosten. En zijn er ook goedkope alternatieve mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (3)

Kijkend op de website van Post.nl staat daar voor Canada het volgende:
alcoholhoudende producten, behalve als de geadresseerde vergunninghouder is. Het alcoholpercentage moet in dit geval lager zijn dan 24%.
Dit is bovenop de lijst met zaken die je sowieso niet internationaal mag versturen.
Kosten hangen erg af van hoe groot en zwaar jouw pakket is.
Google eens op "pakket versturen naar Canada" en dan zie je verschillende aanbieders. Zodra je weet wat de grootte en zwaarte van jouw pakket is, kan je deze vergelijken voor de goedkoopste optie.
Volgens de website van Post.nl kost een pakket onder de 2 kg zonder track&trace €18,20.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn vraag gaat niet over alcohol maar of ik paracetamol mag opsturen!
Iets wat je vaak niet mag versturen zijn groenten en fruit; dierlijke producten zoals eieren, vlees en vis. Eigenlijk alles wat snel kan bederven. Ook mag je vaak geen houten producten versturen of dingen waar aarde aan zit. Zaadjes en bloembollen mogen ook vaak niet. Als je het pakket verstuurd zet er dan eerlijk op het formulier wat je opstuurt. Lieg je hierover dan kan de ontvanger gedoe krijgen met de douane. Misschien leuk om te weten: Op zondag is er een tv programma op Veronica "Border Security". Hierbij gaat het weliswaar om vliegtuigpassagiers in Australie, Nieuw-Zeeland, Canada en USA, die voedsel meenemen wat niet mag, maar de regels wat betreft het voedsel zijn vaak het zelfde voor eerder genoemde landen.
Een fles shampoo of wat speculaasjes is allemaal geen ramp.

In de link een site waarop alles nauwkeurig staat omschreven wat sowieso nooit mag.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Denk eens aan Sinterklaas en Kerstmis. Voor deze feesten zijn er de specifieke lekkernijen die al jaren naar verre familie en vrienden worden verstuurd door bedrijven die dit allemaal regelen.
Kijk maar eens wat ze aanbieden https://www.hollandse-souvenirs.nl/nl/holland-geschenkpakket/
Je kunt het zelf samenstellen trouwens online:
https://www.heimweewinkel.nl/cadeau/cadeaupakketten
Zelf versturen? https://www.parcelparcel.com/nl_NL/kerstpakket-versturen/

Er is van alles mogelijk, maar de zekere afraders zijn planten/zaden/fruit en ook dierlijks zoals een trofee of een huid als kleed is geen goed idee. Wapens? nee houdt het maar bij lekkernijen snoep drop marsepein pepernoten e/o chocolade letters en een lekkere boterstaaf -zowel voor kerst als Sinterklaas.
Keuze genoeg, succes ermee @Evse!