Hoeveel postzegels moeten er op een brief binnen België?

Ik woon in België en wil een brief in een envelop (110x220) versturen naar een andere persoon in België. Hoeveel postzegels moeten erop de envelop?

4 jaar geleden
46.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zo grappig dat je een Nederlandse site weet te vinden, en alle moeite doet om een vraag te stellen, maar dat je het Belgisch Postkantoor niet weet te vinden... Ah gevonden! https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/tarieven-opzoeken-particulieren
jc54
4 jaar geleden
Eén postzegel is voldoende, vermits de waarde van die zegel voldoet voor het te versturen object.

Antwoorden (2)

1 non prior postzegel van 0,92 cent.
Jouw brief mag dan hooguit 50 gram wegen. Weegt hij meer. Plak er dan 2 postzegels op (tot 100 gram).
Hallo Dreamit,
Weeg je brief goed.
Tot 50 gram is 1 postzegel.
Tot 100 gram 2.
Jij kiest zelf of je prior of non prior post.
Dat heeft niks te maken met het aantal zegels, maar met de snelheid van de bezorging.
Je weet ook zeker en vast dat een vel zegels goedkoper is dan een losse. Maar ook dat heeft niks te maken met het aantal zegels.
Toegevoegd op 15 juli 2019 21:29: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ben echt benieuwd wat niet klopt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://posttarieven.eu/belgie/binnenland.htm
LeonardN
4 jaar geleden
+Snap er niks van dat dit minnen krijgt.
Erna55
4 jaar geleden
Plus. Want een goed antwoord.
Posttarief binnen België genormaliseerd 2019
tot 50 gram postzegel 92 cent
tot 50 gram prior-1 97 cent

Volledig tarievenoverzicht zie link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vreemd die minnetjes. De tarieven kloppen toch echt wel.
LeonardN
4 jaar geleden
De vraag is hoeveel postzegels. Je antwoordt niet in een aantal postzegels.
Het antwoord lijkt me 1. Dat is al gegeven. Geen min van mij overigens.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Grappig twee antwoorden gegeven op exact dezelfde tijd.