Ja. Als de waarde tussen de € 22 en € 150 ligt, betaal je 21% BTW en inklaringskosten (€10-€13)
Boven de € 150 betaal je ook nog eens invoerrechten.(vaak 3%).
Niet altijd moet je betalen boven de € 22. Vaak glipt je pakketje er door heen. Soms schrijft de verkoper een veel te lage waarde op het pakje. Als de douane dat ontdekt krijg je straf in de vorm van extra invoerrechten.