Wat is de voordeligste manier om kleine, lichte pakjes (onder 50g) naar het buitenland te versturen?

Ik ben van plan binnenkort een aantal kleine brievenbuspakjes van nog onder de 50g op te sturen naar het buitenland. Ik heb nog nooit eerder iets naar het buitenland verstuurd, dus ik schrik ik me elke keer wezenloos als ik de verzendkosten zie: ik heb meerdere postbedrijven vergeleken, en zo'n beetje allemaal categoriseren ze pakketten van 0 tot zo'n 2 kg samen, wat inhoudt dat zelfs als je iets heel lichts wil versturen, alsnog de volle prijs zou moeten betalen (e.g. PostNL levert vanaf 18,20 euro pakketten van 0-2 kg buiten Europa). Weet iemand of er een voordeliger manier is om hele lichte en kleine pakketjes te versturen naar het buitenland? Kun je ze bijvoorbeeld gewoon laten wegen en dan daarop gebaseerd laten bepalen hoeveel internationale postzegels vereisd zijn? Of kan dat niet aangezien je voor de meeste landen toch een douaneverklaring moet bijvoegen voor pakketten?

Met voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Als he in de brievenbus kan moet je naar briefpost kijken

Het beste antwoord

Als het Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm kun je het in de meeste gevallen als briefpost verzenden. Douaneverklaring is afhankelijk van naar welk land je stuurt
Zoek dus op brief verzenden
Toegevoegd op 13 november 2018 14:26: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oh, dit wist ik niet! Ik dacht dat de categorie brief echt uitsluitend was voor als je documenten verstuurt. Bedankt, ga ik dat 'es proberen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Let op met verzenden dat het niet herkenbaar is/voelt of kostbaar daar gaat het om.