Word binnenlandse briefpost altijd binnen een dag bezorgd?

De PostNL geeft aan in de meeste gevallen binnen 24 uur te bezorgen. Maar geldt dit ook als ik een brief stuur vanuit bijvoorbeeld Maastricht naar Leeuwarden?
Hier mee bedoel ik uiteraard op de dagen dat PostNL bezorgd.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Amadea
5 jaar geleden
Nee. Wat je op zaterdag of zondag post wordt meestal pas op dinsdag bezorgd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het komt helaas geregeld voor dat post er twee dagen over doet. Ook zonder weekend er tussen.
SentWierda
5 jaar geleden
Er twee dagen over doen: dat kan kloppen. Als je pech hebt...
Ik heb onlangs meegemaakt dat een brievenbus die om 17.00 uur zou moeten worden geleegd (volgens het 'oog'), al om 15.00 uur werd geleegd. En die dag kwam niet nog eens een brievenbusleger langs. Dus als je om 16.00 uur een brief postte duurde het traject twee dagen,
Voor mij is het een raadsel waarom het die dag twee uur te vroeg was, Opvallend vond ik wel dat het een niet veel gebruikte bus bij een verzorgingstehuis is.

Antwoorden (1)

Ja, daar mag je wel van uitgaan - voor 99%. Afstanden spelen niet zo'n grote rol. Een brief volgt meestal een lange route: langs de grote distributiecentra. Dat betekent dat een brief die in Leeuwarden is gepost sowieso eerst naar Zwolle gaat. Dat is al een heel eind op weg naar Maastricht.
Wil je 100% zekerheid, bijvoorbeeld met geboorte- en rouwpost, koop dan speciale postzegels en lever de post aan bij de balie van een postagentschap. Dan krijgt deze post een voorkeursbehandeling..