Als ik een kaart van Greetz doorstuur naar een ander adres, moet deze dan opnieuw gefrankeerd worden?

Er zit een Greetz postzegel op

6 jaar geleden
3.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Greetz "postzegel" is port betaald.
Wordt door bedrijf afgegeven aan post.
Deze kun je niet in een brievenbus gebruiken. Dus, nee.
TurfGraver
6 jaar geleden
Correctie, dus ja die moet je opnieuw frankeren dan. Je kunt hem niet (opnieuw) gebruiken.

Antwoorden (1)

Greets heeft met die postzegel betaald voor de bezorging van Greetz naar jouw brievenbus. (Zie dat voor het gemak even als dat Greets het loon van de postbode heeft betaald)

Je kaart opnieuw versturen naar een adres is voor de post een nieuwe opdracht waar dus opnieuw 'loon' voor betaald dient te worden in de vorm van een nieuwe postzegel.

Dus ja, een kaart van Greetz welke door jou wordt doorgestuurd naar een ander adres, moet opnieuw gefrankeerd worden.
Antoni
6 jaar geleden
Ja, het is natuurlijk beleefd om de post opnieuw te frankeren. In de praktijk zal Post.nl echter de post (zonder nieuwe postzegel) toch naar de (nieuwe) geadresseerde sturen om zo vertraging in de bezorging te voorkomen. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die zijn verhuisd en voor wie nog post op hun oude adres is ontvangen. Mogelijk ontvangt de nieuwe geadresseerde een kaartje bij zijn post met het verzoek de kosten alsnog te betalen, maar daarin is het postbedrijf ook lang niet altijd consequent. Betaalt de geadresseerde de kosten niet, dan doet Post.nl daar verder niets meer aan.
TurfGraver
6 jaar geleden
Klopt Antoni, het is niet alleen beleefd maar geen broodroof. :)
Antoni
6 jaar geleden
Het beste zou misschien nog zijn de post ook nog in een nieuwe envelop te doen, maar als men dat te veel gedoe vindt, zal vrijwel iedereen daar begrip voor hebben.