Ik wil een verjaardagskaart sturen naar iemand die buiten europa woont ( marokko ). Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik weet dat je internationale postzegels op de brief moet plakken ( aantal afhankelijk van het gewicht ) maar ik las ook iets over een douaneverklaring die je nodig hebt als je iets stuurt naar een land buiten europa. geldt dit ook voor een gewone verjaardagskaart/envelop? en als ik een douaneverklaring nodig heb waar moet ik het dan plakken/bijvoegen op de kaart...het is onduidelijk? heb veel vragen dit is de eerste keer dat ik iets ga verzenden buiten europa. Hopelijk heeft iemand antwoorden voor mij. wil wel dat het goed aankomt.

1.8K

Antwoorden (1)

Voor een kaart of brief is geen douaneverklaring nodig (alleen als je goederen zoals een cadeau zou willen opsturen).
Gewoon genoeg frankeren en op de post doen!