Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ontvangen mijn ouders mijn post op hun adres?

Ik woon niet meer bij mijn ouders, en sinds ik uit huis ben zijn zij ook verhuisd. Echter ontvangen zij op hun nieuwe adres, waar ik dus nooit ingeschreven heb gestaan of iets op besteld heb, reclamepost gericht aan mij. Er zijn dus bedrijven die achter het adres komen van de persoon waar ik bij gewoond heb, en op het huidige adres van die persoon wordt er nu post op naam van mij bezorgd. Nogmaals, dit zijn enkel reclamebrieven met aanbiedingen etc.

Hoe kan dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat er geen post meer naar dit adres gaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Via https://www.postfilter.nl/ kun je je afmelden voor geadresseerde reclame.

Kennelijk hebben de reclame sturende bedrijven na de verhuizing van je ouders alle klantnummers met hetzelfde adres aangepast naar het nieuwe.

Toegevoegd na 4 minuten:
Van de site van Postfilter:


"Hoe komt een organisatie aan adresgegevens?
Voor geadresseerde post maken bedrijven en instellingen gebruik van adressen uit verschillende bronnen. Vrijwel alle bedrijven beheren tegenwoordig een eigen relatiebestand. Hierin zitten adressen die ze in de loop der jaren hebben verzameld. Het kan zijn dat een bedrijf u als relatie beschouwt omdat u in het verleden klant bent geweest. Of omdat u ooit informatie heeft aangevraagd, of op een andere manier uw gegevens heeft verstrekt. Bijvoorbeeld bij een prijsvraag waaraan u hebt meegedaan, of bij een proefabonnement. Daarnaast kopen organisaties adressen in bij professionele adresaanbieders. Deze worden zorgvuldig geselecteerd, zodat de juiste mensen worden benaderd. Het is belangrijk om te weten dat bedrijven en instellingen deze adressen maar éénmalig mogen gebruiken. Bij het gebruiken en verwerken van adressenbestanden zijn gedragsregels opgesteld die nagenoeg alle bedrijven in Nederland onderschrijven. Het waarborgen van de privacy is daarbij een belangrijk uitgangspunt."
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding