Ik krijg steeds hele oude post hoe kan dat?

Ik krijg met enige regelmaat (om de paar weken) oude post. De post is geadresseerd aan iemand die in de jaren 50-60 blijkbaar op mijn adres woonde. De post is voorzien van een zegel uit die tijd (5 cent of 7 cent bv) en ook toendertijd afgestempeld.
Ik kan snappen dat er één verloren kaart boven water komt na al die jaren, maar ik heb nu al verschillende kaarten gehad. Het is mij één groot raadsel. Iemand enig idee? Ze komen ook uit verschillende plaatsen. bv Leersum en Alkmaar.

Als bijlage een originele foto van zo'n ansichtkaart.
Adresgegevens heb ik onzichtbaar gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, er staat altijd wel zo'n streepjescode op de postnl erop stempelt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel vreemd maar ook interessant... moet je er geen boete voor betalen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nope! Ten tijde dat het verstuurd werd voldeed het natuurlijk ook aan de toen geldende tarvieven :-)
Het is zeker interessant. Ik ben via verschillende media ook al op zoek naar naamgenoten van de persoon aan wie de kaart gericht is. Is een redelijk unieke achternaam. Het zou zomaar kunnen dat deze persoon nog in leven is.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wow, dat is geweldig
misschien heeft post.nl een paar oude postzakken gevonden in een postkantoor dat momenteel gesloopt wordt, zou mijn eerste gedachte zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja echt heel apert, ik zal zo nog wat beeldmateriaal plaatsen. Postnl heb ik ook al een mail gestuurd.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
of een postbode die gedurende z'n 10-20 jaar durende loopbaan af en toe een dag had waarop hij geen zin had om z'n route te lopen en de post wegkieperde - als hij er geen gewoonte van maakte viel dat waarschijnlijk niet eens op
Antoni
9 jaar geleden
Om te reageren op je reactie over de sloop van een oud postkantoor: Als deze post nu officieel door Post.nl zou worden bezorgd, zou die er wel een briefje bij doen met informatie over wat er precies is gebeurd (en misschien ook excuses), lijkt mij, @ItisILeClerc. Waarschijnlijk zit Post.nl niet achter het bezorgen van deze poststukken. @Pinokkio, misschien kan je bij je gemeente informeren naar het huidige adres van de oud-bewoner van jouw adres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou Antoni, ik hoop toch niet dat de gemeente dat geeft! Privacy!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kinderen die een oud ansichtkaartenalbum hebben gevonden en het leuk vinden om ze op de bus te doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad interessant! @Nelleke68 : leuke oplossing, stuk positiever dan het niet bezorgd hebben van postzak[ken] vol :-))

Antwoorden (1)

Zeker weet je het natuurlijk nooit maar waarschijnlijk zijn deze stukken afkomstig uit de verzameling van een postzegelverzamelaar. De stukken die op de foto staan zijn van weinig waarde en mogelijk heeft degene die de verzameling bezit of -wat mij waarschijnlijker lijkt- heeft geërfd zich ervan ontdaan door ze in de brievenbus te stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt me dat je dan alles in 1 keer in een brievenbus stopt toch? Er zitten nu steeds weken tussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou gewoon via facebook oproepjes doen in die gemeente (je hebt tegenwoordig allerlei facebookgroepen van woonplaatsen) naar de namen van de afzenders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie weet hoeveel werk het is om de verzameling door te spitten op waardevol materiaal en waardeloos materiaal Pinokkio.
capthavoc
9 jaar geleden
Leuk klusje voor postnl klanten service ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou ik niet op vertrouwen @capthavoc, die zijn al te beroerd om een hedendaags probleem [verdwenen poststuk -doos-] op te lossen... laat staan... pffffffffffffffffff!!