Is het vermelden van de afzender op post noodzakelijkelijk?

Ik wil een brief sturen via Post NL, maar eigenlijk doe ik dat niet vaak. Nu wil ik eigenlijk liever niet de afzender noteren, maar is dat misschien wel verplicht? Ik heb namelijk al het adres van de ontvanger aan de voorkant geschreven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.6K

Het beste antwoord

Zoals hierboven vermeld is het niet verplicht. Zelf vind ik bij bepaalde brieven het ook niet fijn om afzender te vermelden. Wanneer het toch belangrijke post is ( dus mocht de brief niet bestelbaar zijn en ze willen hem aan je retourneren) schrijf ik aan de achterkant alleen postcode/huisnummer. Dit is toch wat anoniemer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee dat is niet noodzakelijk, maar mocht onverhoopt de post niet bezorgd kunnen worden, weten ze wel altijd wie de afzender was en kan het terug gestuurd worden naar dat adres.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is niet verplicht. Het biedt wel het voordeel dat bij bezorgproblemen de brief aan de afzender geretourneerd kan worden, zonder dat de brief eerst moet worden geopend.