Ik heb een pakketje verstuurd naar het verkeerde adres wat moet ik doen?

Hallo,

Ik moest gisteravond wat goederen opsturen en dat heb ik vervolgens gedaan, maar was in de war met een andere bestelling en heb het perongeluk naar een verkeerd adress opgestuurd.

Kan ik dit nog wijzigen? Of iets regelen of iets? Het adress bestaat namelijk wel maar is heel erg ver van hier circa 500 km.

Wat kan ik nu doen?

Ik hoop meer van jullie te horen, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geadresseerde even opbellen met het verzoek om het pakketje op jouw kosten natuurlijk terug te sturen. Iedereen maakt fouten :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is verstuurd met PostNL, kan het helpen als ik ze bel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, PostNL kan er niks aan doen, wil er niks aan doen
het is hun zaak niet, die doen gewoon hun werk.

Het beste antwoord

Als jouw adres erop staat moet die persoon het pakketje weigeren en dan komt het weer bij jou terecht. Als die persoon niet thuis is en het ook niet ophaalt zal de post het uiteindelijk ook naar jou terugsturen als je adres er op staat.

Maar je hebt het over 500 km afstand, dat is niet meer in Nederland, je had er bij moeten zetten waar het nu heen ging en omdat dat buitenland is zal het heel anders kunnen zijn. Neem contact op met die persoon en stuur hem geld om het pakket terug te sturen of natuurlijk meteen naar de goede geadresseerde, dat gaat het snelst en zo bespaar je 1x verzendkosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik heb gebeld met TNT en het pakketje word retour opgestuurd.

Andere antwoorden (3)

Je zou morgenvroeg even naar de betreffende pakketdienst kunnen bellen.
Met de postNL heb ik hierin slechte ervaringen, als het pakket daar eenmaal einde molen zit valt er weinig aan te doen.
Bij de DPD of de GLS zijn ze vaak wel bereid de chauffeur te bellen, zodat de fout hersteld kan worden.
Succes.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik verstuur meerdere pakketten per dag met diverse pakketdiensten, bovenstaande is dan ook gebaseerd op eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee kun je niets meer aan doen. Contact opnemen met de geadresseerden en vragen of ze het op jouw kosten terug willen sturen.
Je kunt nog proberen de koerierdient te bereiken, maar als je het met de post hebt verstuurd denk ik dat je alleen maar kunt hopen dat de verkeerde ontvangers het terug willen sturen
11 jaar geleden
Als het pakket verstuurd is met een bedrijf als DPD, DHL, UPS e.d. kun je contact opnemen met hun klantenservice en via hen vragen of het eerstkomende depot (of hoe het daar ook heet) het pakket kan onderscheppen en het naar je terug kan sturen ('retour afzender'). Dat moet te doen zijn, want ieder pakket heeft een uniek pakketnummer. Bovendien wordt een pakket dat niet in de regio bezorgd wordt op een of meer tussenstations uit- en weer ingeladen en steeds opnieuw gescand, waardoor je de levensloop kunt volgen. Het terugontvangen pakket kun je opnieuw labelen.

Houd wel rekening met de kosten, want het bedrijf kan er niets aan doen dat je het adres verkeerd geadresseerd hebt.