De postbode gooit alle post van mijn ex buren bij mij naar binnen. Wat kan ik daar het beste mee doen ?

De buren zijn een tijdje terug uit hun huis gezet, en ik weet niet waar ze heen zijn.
Het geval is nu dat de woningbouwvereniging die brievenbus heeft dichtgemaakt met een metalen ding.
De postbode gooit nu alles voor dat adres in de dichtstbijzijnde brievenbus; de mijne.
Dus wat doe ik met die post. Het begint een aardig stapeltje te worden.

11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ten eerste maak je een briefje met de volgende tekst:

Beste postbode,

Dit is nummer ..., gelieve hier geen post in te gooien voor nummer .... maar die retour te zenden anders dien ik een klacht in.

Met vriendelijke groet, de Grasmaaier.

Als ze zich hier niet aan houden dien je een klacht in via: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx en dat doe je elke week weer zolang het mis gaat.
De post die je nu nog hebt kun je retour sturen (doe dat alleen voor belangrijk uirziende post) of je gooit het opnieuw in de brievenbus in de buurt want vanaf nu zullen ze het niet meer bij jou door de bus gooien en zal postnl (of de concurrent) zelf de post retour zenden.

Toegevoegd na 39 seconden:
Oja, dat briefje plak je dus op of naast jouw brievenbus. Goed vastplakken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Ik zou de relatie met de postbode niet direct "op scherp" zetten door te dreigen met een klacht. Een goede verstandhouding met de postbode kan nog wel eens nuttig zijn.
Het lijkt me verstandiger om hem eens persoonlijk, vriendelijk aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou wat de postbode hier doet is zo verschrikkelijk fout (ik ben postbode) dat ik dat hier wel op zijn plaats vind! Je kunt er voor kiezen om het eerst vriendelijk te verzoeken maar zachte heelmeesters..... Verder komt de vraagsteller de postbode nooit tegen, woont boven en postbodes komen en gaan en er zijn ook nog eens concurrenten van post.nl in het spel. Dus ja, je kunt beginnen met een briefje zonder klacht maar als het dan fout gaat zit je dus weer met gezeur. Nogmaals: dit is zo fout dat ik meteen een klacht had ingediend, dus eigenlijk is mijn advies nog kalm aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt simpel en dat is het ook, sommige mensen realiseren niet wat ze doen toto het simpelweg op een bordje voor hun neus staat opgeschreven, 90 % van de gevallen zal een bordje voldoen.
grasmaaier
11 jaar geleden
Een briefje op mijn deur zou wel helpen denk ik. Die postbodes weten natuurlijk niet dat er niemand meer woont. Ze komen alleen een brievenbus tegen die niet open wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar dat geeft ze niet het recht om het er bij jou in te gooien. Er moet een sticker op en op die sticker staat oa de mogelijkheid dat je iets retour stuurt omdat de brievenbus vol is of weg of wat dan ook.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Pelle, Ik ben het met je eens hoor wat je zegt. Alleen straks in het zo'n postbode die zich op zijn p*k getrapt voelt en vervolgens wraak neemt door jou de brieven van de belasting niet te bezorgen, of rekeningen... Ik zou ook beginnen met een vriendelijk briefje. + overigens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heer: postbodes willen ook hun baan niet kwijt hoor maar ja, je kunt vriendelijk beginnen, dat is aan de vraagsteller. Zoals ik al zei: de postbode zit zo verschrikkelijk fout dat hij dat ook moet weten! Ik zou dus wel laten merken dat ik boos ben!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Die postbode zal denk ik, net als jij weten dat het fout is wat hij doet. Dan ga ik er van uit, als ik dit verhaal zo lees, dat het hem geen zak kan schelen, dus zie ik hem er ook wel voor aan om "wraak te nemen"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, maar die postbode speelt dan wel met zijn baan en ik zie niet in waarom die postbode zo moeilijk moet gaan doen na een wáárschuwing! Gewoon laten weten dat je dit niet meer pikt en dat je weet dat de postbode fout zit. Maar zoals ik al zei: een briefje op de brievenbus is gewoon stap 1 en wat er met de post moet gebeuren heb ik ook gezegd. Wat de vraagsteller doet moet hij weten.

Andere antwoorden (3)

Retour afzender erop zetten en terug sturen.
Of de woningbouw bellen en vragen wat je het beste ermee kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een briefje op je brievenbus plakken waarop de postbode kan lezen dat je niet andermans post wenst te ontvangen. Het is namelijk niet jouw probleem dat hij z'n post niet kwijt kan, maar het zijne.
Ritsuka
11 jaar geleden
zo doe ik dat ook, retour afzender met post voor oude bewoners
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet in dit geval.
Dan houdt het toch niet op?
grasmaaier
11 jaar geleden
Dit zou ik kunnen doen. Op den duur komen er nieuwe mensen in dat huis wonen, en is die brievenbus weer open.
U kan die post best aan de postbode terug geven en zeggen dat die mensen daar niet meer wonen. Het kost u niets en de verzenders zullen op die manier op de hoogte gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grasmaaier
11 jaar geleden
Ik ben meestal niet thuis als de postbode langskomt, dus dat wordt wel lastig.
Antoni
11 jaar geleden
Je kan ook, op een moment dat het jou uitkomt, naar het dichtstbijzijnde postkantoor gaan en daar de ontvangen post afgeven. De kans is groot, dat men het niet zo maar wil aannemen, maar dan moet de medewerk(st)er dáár maar aangeven, wat er wel mee moet worden gedaan. Het is een probleem van het postbedrijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Het postbedrijf' bestaat tegenwoordig uit meer dan één elkaar beconcurrerende bedrijven. Het wordt er allemaal niet overzichtelijker op met de marktwerking die al onze problemen zou oplossen...
Nee, dat mag niet ; de postbezorger mag uitsluitend post afleveren op het adres dat op de envelop staat, en niet bij willekeurige buren. Het is geen kwestie van een incidentele verkeerd bezorgde brief. In eerste instantie kun je dus het beste contact opnemen met zijn werkgever (TNT of DHL of eender welke andere bezorger, wat in de regel aan de buitenkant (opdruk/stempels e.d.) goed te zien is).

De post zelf kun je retour afzender sturen, maar mijn ervaring is dat dat jaren en jaren kan duren voor daadwerkelijk iedereen zijn administratie heeft bijgewerkt. Op een gegeven moment volstaat het dat alleen nog te doen met post die er nadrukkelijk belangrijk uitziet (banken, deurwaarders, gemeente etc), en reclame maar gewoon weg te gooien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou JIJ nu daadwerkelijk nu op het op de envelop genoemde adres wonen, 9als nieuwe bewoner dus), dan zou je een zekere verantwoordelijkheid hier in hebben. Nu ben je echter een willekeurig 'dumpadres' en ligt de eventuele verantwoordelijkheid voor zoekgeraakte stukken niet bij jou. Bewaren en doorsturen is alleen maar aardigheid van je, en geen burgerplicht.
De postbode heeft echter WEL een verzorgplicht, die hij nadrukkelijk verzuimt.