Bij de "oude" studenten OV waren de zomermaanden uitgesloten van gratis reizen.. is dit ook het geval bij de ov-chipkaart?

Op de website van de ov-chipkaart kon ik niet vinden in welke periode je niet gratis kunt reizen met je ov-chipkaart... in dat geval zou ik dus op saldo (tegen kortingstarief) moeten reizen. weet iemand welke periode dit ingaat?
Bij de "oude" kaart was het van 16 Juli tot 16 Augustus

Alvast bedankt..

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zag zojuist dat ik niet goed genoeg had rondgekeken.. Kon dezelfde vraag hier niet terug vinden maar heb inmiddels een antwoord... blijft dezelfde periode 16 Juli tot 16 Augustus..

Toch bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Op de site van de IB-groep staat het ook duidelijk uitgelegd:

Weekabonnement
■vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
■korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
■korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
■korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

Weekendabonnement
■vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
■vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
■vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 29 april, dinsdag 4 mei en woensdag 12 mei
■korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).

Korting
■korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
■korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
■goedkoper reizen met de bus, metro of tram
■voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden.