Mag je een wasmachine meenemen in een grote stadsbus?

een jaar geleden
1.9K
Pieterke
een jaar geleden
Hoe wilde je dat doen dan? Ik ben bang dat je bij het instappen al klem kunt te zitten.
In de spits kun je het sowieso wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Grote vent als je die alleen in een bus krijgt met zo'n betonblok erin.
Maar volgens mij kun je zoiets vergeten dat het toegestaan is.

Antwoorden (1)

Nee.

Je mag alleen handbagage bij je hebben en als dat van groot formaat is bepaalt de chauffeur of dat kan afhankelijk van de drukte en ruimte in het voertuig. Een gewone fiets is vanuit veiligheidsoogpunt al niet toegestaan, alleen een ingeklapte vouwfiets zou mogen. Maar zodra duidelijk wordt dat jouw bagage gevaar of hinder voor de andere passagiers of het personeel kan veroorzaken zal de vervoerder jou de toegang tot de bus weigeren.

Een wasmachine is geen handbagage, die krijg je niet zomaar zelf in en uit de bus getild. En dat is de voorwaarde. Je zult er dus ander transport voor moeten regelen.
Amadea
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Zie ook https://gd-prod.cdn.prismic.io/gd-prod%2F560bd655-b305-4ff6-b979-c41e3ffbcecb_vervoervoorwaarden_stads-_en_streekvervoer_mei_2015.pdf
LeonardN
een jaar geleden
@Amadea Kan je je bron vermelden?
https://www.connexxion.nl/nl/reisinformatie/in-de-bus
Dan kan een vrager/lezer zien bij welke busmaatschappij de regels gelden, en dat wat je zegt niet per se algemeen geldend is voor alle busmaatschappijen.
Amadea
een jaar geleden
Alle busmaatschappijen hebben regels als bovenstaande. Het is echt in het algemeen van toepassing. Maar wil vraagsteller het specifieker weten, dan zal hij moeten doorgeven om welke buslijn het gaat.
LeonardN
een jaar geleden
Waarom gebruik je een bron en vermeld je dat niet?
"Alle busmaatschappijen hebben regels als bovenstaande"
Dat kan je alleen weten als je meerdere bronnen hebt geraadpleegd.
Als je meerdere bronnen hebt geraadpleegd, waarom geef je dan niet meer bronnen op?
Toch vermoed ik dat je de door mij genoemde bron hebt gebruikt als blauwdruk Uit je antwoord:
"afhankelijk van de drukte en ruimte in het voertuig."
Uit de bron:
"afhankelijk van de drukte en ruimte in het voertuig." Uit je antwoord:
Een gewone fiets is vanuit veiligheidsoogpunt al niet toegestaan, alleen een ingeklapte vouwfiets zou mogen.
Uit je bron:
"een gewone fiets is vanuit veiligheidsoogpunt niet toegestaan. Een (elektrische) vouwfiets mag in alle bussen wel mee onder de volgende voorwaarden:..."
(wat je tekst zelfs incorrect/onvolledig maakt) Bij anderen vraag je ook weleens om bronvermelding, waarom doe je het dan zelf niet? Wat is het doel om? Waarom je bron verhullen?