Is het mogelijk om in te checken bij NS zonder eerst uit te checken bij Connexion?

Ik heb gisteren een treinreis gemaakt van Amersfoort CS naar Arnhem CS via station Ede/Wageningen. Tussen Amersfoort en Ede/Wageningen rijdt de Valleilijn van Connexion.
En tussen Ede/Wageningen en Arnhem de NS. Dus in Ede moest ik overstappen. Daar had ik 3 minuten voor.
Het probleem is nu dat de trein aankwam in Ede op het perron zonder blauwe Connexion paaltjes. Dus om uit te checken bij Connexion moest ik me uit de naad rennen naar een ander perron, daar uitchecken en dan weer snel terug naar het perron waar ik net vandaan kwam om daar in te checken bij NS, Ik heb het maar net gehaald.
Dus mijn vraag is: Kun je inchecken bij NS zonder dat je uitgecheckt bent bij Connexion?

Het beste antwoord

Nee. Aan iedere incheck moet een uitcheck voorafgaan.

Van de site van NS:

@ In- en uitchecken bij de juiste vervoerder
Reist u met NS? Check dan in en uit bij de NS-poortjes.

Reist u met een andere vervoerder, bijvoorbeeld Arriva of Connexxion? Check dan in en uit bij de poortjes van die vervoerder. Op de borden boven de poortjes ziet u bij welke vervoerder deze horen. Ook kunt u letten op de kleur van de scanner: die van NS is geel.

Wisselt u een van bovengenoemde stations van vervoerder en stapt u bijvoorbeeld van NS over naar Connexxion, dan kunt u op het perron bij de NS-paal uitchecken en bij de Connexxion-paal inchecken. U hoeft dan niet naar de poortjes te lopen. Dit geldt ook voor de andere vervoerders-poortjes.

Let op dat u altijd bij de juiste vervoerder in- en uitcheckt. Het is niet mogelijk om bij een andere vervoerder uit te checken als u daar niet bent ingecheckt. @
Computoon
2 jaar geleden
grasmaaier
2 jaar geleden
Ok, dank je wel. Het kan dus niet. Ik vind het wel behoorlijk slecht geregeld dan op dat station. Hoe moeilijk kan het zijn om ook op een ander perron een blauw paaltje neer te zetten.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Dan heb je bij Connexxion een zogenoemde "onvolledige" transactie. Dat is meestal in het nadeel van de consument. Immers bij inchecken wordt er een bepaald bedrag ingehouden, wat bij het uitchecken verrekend worden. Zonder check out komt dat bedrag niet terug op je tegoed. Overigens bij teveel onvolledige transacties wordt je OV chipkaart ongeldig. Bij lange ritten kan het niet uitchecken ook voordelig uitvallen. Denk dat er daarom een maximaal gesteld is aan het aantal onvolledige transacties, om misbruik te voorkomen dus.