Waar parkeer je de auto gratis in de buurt van de UvA (evt met een stukje openbaar vervoer)?

Hey, ik heb even een logistieke vraag.
Ik woon in Noord-West Gelderland en in september start ik met m'n studie aan de UvA. Omdat ik niet op kamers wil, ga ik met de auto op en neer (met ov vanuit mijn woonplaats is geen optie, tenzij je 4 en een half uur per dag bezig wil zijn met reizen).
Nu weet ik niet echt waar ik het beste mijn auto neer kan zetten om het laatste stukje met het ov te gaan. Weet iemand plekjes waar ik (gratis) de auto neer zou kunnen zetten en het laatste stukje met ov kan doen?

Alvast bedankt!
Ik moet vanuit Nunspeet naar het AMC toe!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K
tinus1969
3 jaar geleden
welke faculteit/locatie van de UvA. NW Gelderland is Veluwezoom? Apeldoorn?
Utrecht
3 jaar geleden
Waar op de UvA moet je zijn?
Veel locaties zitten (verspreid) midden in de stad. En de stad is niet ingericht op auto's, zeker niet op studenten die met de auto komen.
Je zal aangewezen zijn op een P&R aan de rand van de stad en dan verder met bus/tram of fiets.
Amadea
3 jaar geleden
of met de metro
ronron1212
3 jaar geleden
Metro komt niet overal in Amsterdam @Amadea
Amadea
3 jaar geleden
Net zoals bus en tram, ronron....
ronron1212
3 jaar geleden
@bssen en trams reiden in Amsterdam praktisch overal n tegen stelling tot de metro Het is namelijk geen londen waar de metro haast overal komt @Amandea

Antwoorden (2)

Transferium Barneveld Noord aan de A1.
Aanvulling: niet heel handig als je uit Nunspeet komt.
Alternatieven zijn bv Amersfoort Vathorst of Schothorst (kleine parkeertereinen veel risico op vol), Muiden Maxis p+r.
Nog een suggestie: Almere t Oor (bus nasr Amsterdam) of Almere Oostvaarders (trein). Exatra voordeel is dat je A1, groot stuk A28 en knooppunt Hoevelaken omzeilt.
Toegevoegd op 21 juni 2020 06:28: tekst
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Sinds wanneer ligt Barneveld in de buurt van Amsterdam?
tinus1969
3 jaar geleden
Barneveld ligt in noordwest Gelderland, dus ongeveer waar vraagsteller woont. Daar parkeren heeft als groot voordeel dat je files op de A1 mijdt.
Gratis opties dichterbij Amsterdan zijn zeldzaam of liggen onhandig.
ronron1212
3 jaar geleden
Met welke treinverbinding houd je dan rekening @tinus1969
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212, met de trein vanaf Barneveld Noord naar Amersfoort; overstappen op Intercity naar Amsterdam (of stoptrein als je op Amsterdam Science Park watergraafsmeer moet zijn).
ronron1212
3 jaar geleden
Dan ben je dus lang onderweg @tinus1969
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212:
57 minuten van Barneveld naar Amsterdam CS, 53 minuten naar Duivendrecht. Beide met overstap op metro. In de spits zal de auto niet echt sneller zijn.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969 de vraagsteller heeft het over 4,5 uur per dag in jouw geval is dat dan niet sneller 2 uur met de trein nog met de auto van naar barneveld en terug en dan nog in Amsterdam.
ronron1212
3 jaar geleden
@tins 1969 kan dan beter in apeldoorn opstappen is ook een uur naar Amsterdam
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212
Barneveld Noord heeft een p+r terrein vlakbij de snelweg; dat is veel handiger dan Apeldoorn.
Mbt reistijd, in de spits is de auto niet veel sneller. Vraagsteller heeft het over plots specifiek over Nunspeet-AMC. Buiten de spits een uur, in de spits is anderhalf uur niet pessimistisch. Ik vraag me bovendien af hoe je dit als student betaalt.
In veel woonwijken van Amstelveen kan je nog gratis parkeren. Kies een wijk in de buurt van een metrolijn voor Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Er komt op steeds meer plaatsen in Amstelveen betaald parkeren, vooral in de buurt van OV voorzieningen.