hoe kan je de reisgegevens van je ov inzien om te declareren?

voor mijn werk kan ik (gedeeltelijk) mijn reiskosten declareren. nu heb ik een OV gebruikt voor de metro en trein. hoe kom ik aan deze gegevens om deze vervolgens te uploaden?

4 jaar geleden
3K
Amadea
4 jaar geleden
Dat kan alleen als jij een persoonlijke ov-kaart hebt.
Amadea
4 jaar geleden
Het verzoek is dus om aan de vraag informatie toe te voegen over welke methode jij gebruikte om met het openbaar vervoer te reizen.
Parra187
4 jaar geleden
@amadea ik heb zowel een anonieme als een persoonlijke op naam staande kaart. ik wil dus voor beide de gegevens kunnen bekijken.

Antwoorden (1)

De online OV-reishistorie is een overzicht van de reizen en transacties die je met je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt. Alle vervoerders in Nederland doen mee aan dit overzicht. Je kunt dit overzicht gebruiken om reiskosten te declareren bij je werkgever of voor je belastingaangifte. Het gebruik van Mijn OV-reishistorie is niet mogelijk met een Bedrijvenkaart.

Heb je een OV-chipaccount met een gekoppelde kaart?
https://login.ov-chipkaart.nl/authenticationendpoint/register.do
Dan heb je automatisch toegang tot je OV-reishistorie.
.
Heb je geen OV-chipaccount? Je doet dit als volgt:
1. Klik onderaan op Account aanmaken;
https://login.ov-chipkaart.nl/authenticationendpoint/register.do
2. Vul een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord in en herhaal je wachtwoord;
3. Binnen een paar minuten ontvang je een e-mailbevestiging. Hiermee kun je je account actief maken;
4. Klik binnen 1 uur op de link in de e-mailbevestiging.
5. Koppel je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart aan je account.
Je account is nu aangemaakt en je kaart is gekoppeld.
Toegevoegd op 09 december 2019 15:54: tekst
SimonV