Is spoor 4a tegenover spoor 4b op station Enschede?

Ik ga binnenkort met de trein naar Duitsland (die vertrekt vanaf spoor 4b) en ik kom aan op spoor 4a. Alleen is de overstaptijd best krap en wil ik dus weten of dit wel dicht bij elkaar in de buurt is zodat ik eventueel met mijn eigen ov-kaart nog een trein eerder moet pakken.

4 jaar geleden
5.2K
Maxdb
4 jaar geleden
Bedankt voor jullie snelle reacties. @tinus1969 Dit moet dus makkelijk te doen zijn in 6 minuten?
tinus1969
4 jaar geleden
@Maxdb; mits je trein niet vertraagd is. Als de aansluiting kritisch is (maw. je mag niet te laat in Duitsland zijn), zou ik een trein eerder nemen.
Computoon
4 jaar geleden
Als je een "A" of "B" ziet staan achter het cijfer van een spoor is het altijd een en hetzelfde spoor. Dat systeem wordt wel toegepast bij een spoor waar het perron erg lang is. Dan kan men op een en hetzelfde spoor twee treinen laten binnenkomen met verschillende bestemmingen.
Dus even doorlopen. Als de verbinding in beeld komt in de reisplanner heeft NS al rekening gehouden met de tijd die nodig is om over te stappen. (Volgens mij rekenen ze standaard met 5 minuten, dat is als regel voldoende als de treinen volgens het boekje rijden. Maar volgens mij houden ze voor de overstaptijd geen rekening met de opstoppingen die ontstaan door mensenmassa's in de spits).

Het beste antwoord

Nee, deze liggen in elkaars verlengde.
Dat is dus in een paar minuten wel te lopen.
Toegevoegd op 24 november 2019 11:00: tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze twee sporen liggen in elkaars verlengde. de loopafstand is slechts enkele meters, mits de vooraan in stapt in de trein die uit Hengelo komt.