Duren alle Nederlandse treinreizen even lang op de heen en terugweg?

Stel je reist van A naar B duurt die reis dan altijd even precies even lang als van B naar A? Of wordt er soms een iets andere route gereden of gaat de terugweg gewoon langzamer door andere omstandigheden.
Ik heb het hier dus niet over onvoorziene vertragingen of andere tijdelijke obstakels.

4 jaar geleden
2.1K
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Zelfs de reis van A naar B kan diverse tijdsduren hebben. Hangt volgens mij samen met overstaptijden voor aansluitende richtingen.

Antwoorden (2)

Het maakt natuurlijk al uit of je een stoptrein of intercity neemt.
De heen- of terugreis duurt ongeveer even lang. De terugreis kan door aansluitingen en overstaptijden voor andere lijnen iets langzamer of sneller gaan dan de heenreis.

Van Maastricht naar Amsterdam duurt bijvoorbeeld 2.24 uur of 2.34 uur.
Van Amsterdam naar Maastricht zijn de tijden 2.25, 2.26, 2.34, 2.35 uur.
Van Emmen naar Goes is de duur bijvoorbeeld 4.22, 4.23, 4.27, 4.29, 4.30, 4.37 uur.
Terug van Goes naar Emmen 4.31, 4.38, 4.39 uur.
SimonV
4 jaar geleden
Dezelfde trein op hetzelfde traject kan op de heenreis een ander tijdschema hebben dan op de terugreis. Dit heeft voornamelijk te maken met de aansluitende aankomst- en vertrektijden van andere treinen.