Ov-chipkaart verovert de wereld !
In Frankrijk en Finland hebben ze daar ook moeite mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gelukkig niet!! Goeie vraag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks en plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Youre welcome
Ja

Toegevoegd na 13 minuten:
Nederland is niet het enige land waar een ov-chipkaart komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee naamgenoot,ik heb bij google de vraag ingetikt ik heb je trouwens geen min gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, wel toevallig dan, maarja, ook ik google wel eens..
heb ondertussen wel alweer 3 minnen te pakken?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
"Dat een compleet land met één en dezelfde chipkaart gaat reizen, is uniek in de wereld, maar ook niet heel verwonderlijk voor een klein land dat in de praktijk werkt als een enorme stad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb je mooi uit m'n bron overgenomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee naamgenoot,ik heb bij google de vraag ingetikt ik heb je trouwens geen min gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, wel toevallig dan, maarja, ook ik google wel eens..
heb ondertussen wel alweer 3 minnen te pakken?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb je gezegd ik heb je geen min gegeven,je hebt zoveel minkukels hier ik heb er wel 20
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan een plus van mij ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof je wel hoor en bedoelde er verder niks mee hoor, van die 3 minnen, sowieso maken die minnen niks uit. En al geloofde ik je niet 2 van de 3 zijn zeker niet van jouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jackd, 3 van de 3 minnen zijn niet van mij. Ik doe niet mee aan dat kinderachtige min gedoe. Als ik bij wijze van een uitzondering eens een min geef, dan vertel ik er ook bij waarom. Enige uitzondering: als iemand een antwoord geeft dat al vele uren eerder in bijna dezelfde bewoording is geplaatst, wil ik wel eens in de verleiding komen, als het een ervaren GV-er betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus
in parijs hebben ze er ook 1.
daar kun je ook nog 'gewoon' losse kaartjes kopen, maar een week of maandkaart moet op zo'n chipkaart.
net als in NL kun je er 1 'op naam' krijgen, of 1 zonder.
pass navigo heet het daaro en ik heb er hier 2 liggen (1 voor mij, 1 voor mn hubbie)

Toegevoegd na 2 minuten:
Owja, hier kun je geen 'tegoed' aan geld opzetten zoals hier, alleen een ' vast abonnement' dus bijv. week of maandkaart.
er is ook een fietsplan in Parijs, Velib en met deze pas kun je ook fietsen lenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahhh... Parijs... Londen heeft ook iets soortgelijks... de lichtblauwe Oyster Card... http://www.flickr.com/photos/mermaid99/2750021172/
(die werkt wel met saldo op de kaart)
Jazeker. Overal wordt het wiel opnieuw uitgevonden, overal net ietsjes anders.

Zelfs de chipkaart zoals we nu in Nederland hebben is er niet eentje, maar het zijn verschillende betaalsystemen, gecombineerd op 1 kaart, met 1 gezamenlijk saldo en een haast onbegrijpelijke verdeelsleutel - om het makkelijk te houden.