Is er in Groot-Brittannië een soort ov-kaart?

Voor stage verblijf ik een langere tijd in Wales. Nou lijkt het me niet heel handig als ik ergens heen wil, steeds opnieuw een kaartje moet kopen. Zijn er een soort ov-kaarten te koop daar zodat je die alleen maar moet opwaarderen en onbeperkt kunt gebruiken (net zoals de Londense oyster kaart)?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

http://www.traveline.cymru

Op deze site kun je jouw beste manier vinden. Ook antwoorden op andere vragen.
Je kunt inderdaad een buskaart kopen, maar die is alleen geldig in Wales!
Verder is er een kaart speciaal voor jongeren tot 21 jaar. Je moet dan wel telkens een kaartje kopen. Maar als je je pas laat zien, krijg je 30% korting per reis.

Londen kun je niet vergelijken met Wales. Londen is een metropool, iedereen maakt daar gebruik van OV. Bewoners, studenten, werknemers en toeristen. In Wales kun je nog gewoon een kaartje in de bus kopen.

Fijne stage.
Concessionary travel pass en mytravelpass zijn de twee opties.
Toegevoegd op 18 maart 2019 09:18: tekst