Hoe lang kan je een studenten ov gebruiken nadat je bent geslaagd?

Ik heb eind januari mijn eind examen en krijg ergens in februari mijn diploma, maar ik doe mijn opleiding verkort dus de resr gaat tot de zomer, dus mijn vraag was dan hoe lang die nog geldig is nadat ik mijn diploma heb.

Ps ik ga in september weer door studeren

Antwoorden (2)

Nieuw: vanaf 1 januari 2019
- De termijn voor stopzetten van je studentenreisproduct is veranderd. Dit is voortaan de 10e dag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt. Dus 10 januari, 10 februari enzovoort. (Het was altijd de 5e werkdag.) Wacht niet te lang met stopzetten. Als je per ongeluk het studentenreisproduct op je kaart gebruikt terwijl je er geen recht op hebt, krijg je een vervelende boete.

- In de 1e maand nadat je recht op het studentenreisproduct is afgelopen, is de ov-boete € 75,- per halve maand. Gebruik je het ná die 1e maand, dan is de boete € 150,- per halve maand.

- Je krijgt alleen een ov-boete als je met je studentenreisproduct reist, terwijl je er geen recht meer op hebt.
https://www.duo.nl/ovboete/

Heb je een korte periode géén recht op het studentenreisproduct, dan moet je wél stopzetten bij de automaat.
Twijfel je of je moet stopzetten? Vraag het dan na bij de DUO Infolijn (050-5997755, lokaal tarief). Zo voorkom je een schuldopbouw. Heb je het studentenreisproduct stopgezet, maar begin je toch weer met studeren? Dan kun je opnieuw het studentenreisproduct aanvragen.
https://www.studentenreisproduct.nl/vragen/studentenreisproduct-stopzetten/
Bordensteker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+, ik heb er vorig jaar 400 euro voor moeten neerleggen, heb er niet mee gereisd en dacht dat het stopzetten dan niet nodig was. Wees niet zoals mij en kijk het goed na. ;)
Je doet jouw opleiding verkort, waardoor je in februari je diploma ontvangt. De zin: dus de........tot de zomer is niet duidelijk. In september ga je weer studeren.
Als je in september weer gaat studeren en je nog niet jouw jaren hebt ontvangen met recht op ov. (Verschilt per opleiding mbo of hbo/universiteit) heb je vanaf september weer recht op ov.
Uit jouw vraag wordt het mij niet duidelijk wat je tussen februari en 1 september bent. Indien je dan geen student meer bent, stopt ook het recht op ov. De boetes zijn niet mis (per halve maand). Indien je dan wel nog student bent (alleen vraag ik me dan af waar?) heb je wel nog recht op ov.
Aangezien duo ook over ov gaat, doe ik je de link van duo erbij.

https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/