Wat doet deze knop aan de rechterkant van sommige treinstoelen?

Ik kwam hem tegen in een ns dubbeldekker en kon er niets over vinden toen ik me afvroeg wat ze eigenlijk doen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.8K
Amadea
5 jaar geleden
Is dat niet op de plek waar een rolstoeler plaats kan nemen? Door de knop in te drukken kan de zitting van die stoel opgeklapt worden zodat er meer ruimte komt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het lijkt me niet dat hij voor rolstoelen is, want het was de bovenste verdieping + elke stoel in de stiltecoupe had zon knop

Antwoorden (1)

Met die knop kun je de zitting naar voren en naar achteren schuiven. Je kunt daarmee kiezen of je rechtop of onderuitgezakt zit.

Op jouw foto is te zien dat de zitting wat naar voren is geschoven. Dat zie je aan de ruimte die er zit tussen het einde van het beige kunststof en de rode zitting. Door de knop in te drukken kun je de zitting in dit geval naar achteren schuiven, tot hij helemaal tegen het beige kunststof aan komt. Als je dat doet zit je meer rechtop.
Cryofiel
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Dat is toch alleen bij de stoelen van de 1e klasse het geval?
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik heb ook wel tweede klas coupés mee gemaakt in de dubbeldekker waarbij de zitting versteld kon worden, was wel met een andere knop, dat was een blauwe knop die onderaan het uiteinde van de armleuning zat.
Cryofiel
5 jaar geleden
Amadea, wie zegt dat vraagsteller tweede klasse heeft gereisd?