Wat gebeurt er als je in de min staat met een studenten ov?

Ik bedoel niet wat er dan gebeurt maar hoe lang je in de min kan staan

Bordensteker
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/financien/vraag/329227/studenten-ov-chipkaart-reizen-negatief/

Antwoorden (1)

Dan kun je niet reizen.

"Reis je buiten de vrij-reizenperiode?

Dan reis (en betaal) je op saldo. Zorg dan dat je voldoende (minimaal € 10) saldo op je kaart hebt geladen. Er wordt dan tijdelijk een instaptarief van je saldo gehaald. Hiermee worden aan het eind van de reis de reiskosten verrekend. Bij een negatief saldo kun je niet reizen. Bij het inchecken hoor je dan een andere pieptoon en brandt er een rood lampje. Je moet dan eerst saldo op de kaart zetten. Bij een NS-automaat kun je saldo aanvullen tot € 4, € 10, € 20, € 30, € 40, € 50 en € 100. "
Als het station beveiligd is met poortjes, gaat het poortje niet open als je de kaart voor de lezer houdt maar er onvoldoende saldo op de OV-chipkaart staat.
N a.v. de toevoeging aan je vraag: je kunt in de min blijven staan tot de eerste reis die je gaat maken.
Toegevoegd op 02 juni 2018 16:32: tekst
Computoon