Wanneer kan je reizen met je ov chipkaart als 17 jarige student?

Ik ben 17 en ga hbo doen. ik vroeg me af of ik nu mijn studentenreisproduct ook kan gebruiken, want ik hoorde van iemand dat als je 17 bent dat je studenov pas vanaf 1 oktober ingaat. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Met ingang van het studiejaar 2017/2018 is de regeling veranderd. Vorig jaar was het inderdaad nog zo dat je als minderjarige pas vanaf 1 oktober studiefinanciering en reisproduct kreeg als je op 1 juli nog geen 18 jaar was (ongeacht of je op 1 oktober dan wel 18 jaar was).
Dit jaar gaat je studenten ov in op het moment dat je studiefinanciering start, dat is aan het begin van het studiejaar. In de praktijk meestal per 1 september.