Kan ik met een 'Mijn OV Chipkaart' account meerdere kaarten beheren?

Ik wil ov chipkaarten voor mijn kinderen bestellen via www.ov-chipkaart.nl. Het is totaal niet duidelijk hoe ik dat moet doen. De eerste vraag bij het registreren voor een account is vaag: wat voor soort account wil je. Kaarthouder/rekeninghouder of beide. Ik heb al een NS trajectkaart, daar wil ik reizon op saldo aan toevoegen, en ik wil dus voor mijn kinderen een persoonlijke kaart bestellen. Moet ik nu drie 'mijn ov chipkaart' accounts aanmaken (dus een per beheerde kaart) of kan dat in een account?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.7K

Het beste antwoord

Ik heb ook twee OV-chipkaarten. Beide zijn persoonlijke kaarten.

Ik heb eerst een account gemaakt voor de eerste kaart. Gewoon de aanwijzingen volgen.

Daarna heb ik de andere kaart aan het account toegevoegd.

Het is niet erg als je een fout maakt: je kunt binnen je altijd een kaart uit je kaartenlijst verwijderen, of de eigenschappen van die kaart veranderen, of een nieuwe kaart toevoegen. Daar kun je zo vaak mee spelen als je wilt.

In jouw geval zou ik dus eerst een account maken voor de "hoofdkaart" (je eigen kaart). Als dat gelukt is, kun je de kaarten van je kinderen er één voor één aan toevoegen.

Succes!
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Cryo, bedoel je dat je zelf meerdere OV kaarten hebt, of die van jou en je partner? Dat maakt volgens mij verschil uit omdat je bij de OV chipkaart kaarthouder of rekeninghouder bent (bijv. bij automatisch opladen).
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb twee persoonlijke OV-chipkaarten. Van beide ben ik zowel kaarthouder als rekeninghouder.

Andere antwoorden (1)

Op je eigen NS kaart kan je inderdaad het reizen op saldo activeren om er ook in de bus mee te kunnen reizen. Op de persoonlijke OV-chipkaarten van je kinderen kan je aangeven dat je er ook mee wilt kunnen reizen met de trein.

Het verschil tussen een kaarthouder en een rekeninghouder is het volgende:

"De rekeninghouder is de persoon die een overeenkomst heeft waarmee hij of zij het saldo van de OV-chipkaart automatisch kan opladen. De kaarthouder is de persoon die reist met de OV-chipkaart. In veel gevallen is de rekeninghouder ook de kaarthouder."

In jouw geval moet je voor elk kind aangeven dat je Rekeninghouder bent omdat jij de rekening betaalt, maar iemand anders (je kind) degene is die met de kaart reist. Voor alle aangevraagde kaarten kunnen de kinderen een "Mijn OV account" aanmaken, of jij kan dat doen voor ze. Daarnaast heb je als rekeninghouder beperkt inzicht in het reisgedrag van de kaarten die je beheert, maar via het Mijn OV account van de kinderen kan je de rekeninghouder machtigen om ook het reisgedrag in te zien.